تبیان، دستیار زندگی
ند   نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه كربلا از نوری مالكی خواست تا نسبت به انتخاب دو وزیر باقی‌مانده، دقت و توجه بیشتری كند.   شیخ مهدی كربلایی، نماینده حضرت  ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همه فرقه‌ها و اقوام با وحدت و همدلی، ریشه تروریست‌ها را بخشكانند

نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه كربلا از نوری مالكی خواست تا نسبت به انتخاب دو وزیر باقی‌مانده، دقت و توجه بیشتری كند.

شیخ مهدی كربلایی، نماینده حضرت  آیت‌الله العظمی سیستانی، در خطبه‌های نماز جمعه كربلا تصریح كرد: با توجه به وضعیت كنونی كشور در بخش‌های امنیت داخلی و با درنظر گرفتن شدت ناامنی‌ها و كشتارها، لازم است وزرای دفاع و كشور، افرادی كارشناس، كارآمد و دارای صلاحیت باشند.
وی از انتخاب برخی وزرا در حكومت مالكی انتقاد كرد و گفت: معتقدم انتخاب برخی از وزرا، با دقت كافی انجام نشده و افراد شایسته‌تری برای تصدی آن پست‌ها وجود دارد.
شیخ كربلایی تأكید كرد: من از مالكی می‌خواهم تا در انتخاب‌ها و عزل و نصب‌هایش بسیار دقیق و با احتیاط باشد؛ زیرا عراق علاوه بر تهدیدهای امنیتی و سیاسی، در معرض فساد اداری و مالی نیز قرار دارد كه این مسأله ضرورت دقت در انتخاب وزرا، مدیران و مسؤولان را دو چندان می‌كند.
نماینده آیت‌الله العظمی  سیستانی در كربلا، یكی از راه‌های مبارزه با ناامنی‌های رو به گسترش عراق را سامان‌دهی عشایر و قبایل دانست و افزود: تمامی عشایر شیعه، سنی و كرد عراق باید با وحدت و همكاری‌، زمینه قتل، جنایت و كشتار وحشیانه تروریست‌ها را از عراق برچینند و امنیت و آرامش را در عراق حاكم كنند.
نماینده حضرت ‌ آیت‌الله العظمی  سیستانی همچنین تمامی عشایر اهل سنت و شیعه‌ عراق را به برگزاری كنفرانسی گسترده به منظور توافق بر سر ساز و كارها و هماهنگی‌های لازم برای فعال كردن نقش عشایر در سركوبی اقدامات تروریستی از قبیل قتل، ربودن، كوچاندن اجباری افراد و پایان دادن به دور خشونت‌ها در این كشور دعوت كرد.