تبیان، دستیار زندگی
شد  رییس موسسه آموزشی- پژوهشی امام خمینی (ره) گفت : تنها گفتن شهادتین برای مسلمان بودن كافی نیست بلكه ادای شهادتین نمادی از پذیرش مسوولیت‌ها و عمل به اسلام است.  آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی شامگاه پنجشنبه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسلمان بودن باید توام با عمل به احكام اسلام باشد

رییس موسسه آموزشی- پژوهشی امام خمینی (ره) گفت : تنها گفتن شهادتین برای مسلمان بودن كافی نیست بلكه ادای شهادتین نمادی از پذیرش مسوولیت‌ها و عمل به اسلام است.

آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی شامگاه پنجشنبه به وقت محلی در محل حسینیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در كوالالامپور پایتخت مالزی در جمع ایرانیان مقیم مالزی با اشاره به آیه‌ای از قرآن كریم افزود: خداوند از مومنان می‌خواهد كه تقوای الهی را بطور كامل پیشه كنند و جز با اسلام نمیرند.
استاد برجسته حوزه علمیه قم این پرسش را مطرح كرد كه آیا تنها گفتن شهادتین نشانه اعتقاد به خداوند و پذیرفتن پیامبر اسلام است كه اگر چنین باشد پس این همه جانفشانی‌ها، فداكاریها و شهادتها برای چیست؟
وی با اشاره به اینكه اسلام دین تسلیم شدن در برابر خداوند تبارك و تعالی است، گفت : بنده خدا بودن ، یعنی تنها او را پرستیدن و به هیچ كس دیگری وابسته نبودن است.
مصباح یزدی افزود: گرچه یك میلیارد و چند صد میلیون مسلمان با گفتن شهادتین اسلام آوردند اما مسلمان بودن باید توام با عمل به آنچه اسلام در قرآن گفته است ، باشد.
رییس موسسه آموزشی -پژوهشی امام خمینی(ره) تاكید كرد: اسلام عامل سعادت دنیا و آخرت است كه مسلمان با عمل به آن ، این راه را می‌پیمایند.
استاد حوزه علمیه قم ، انقلاب اسلامی ایران را نشات گرفته از اسلام راستین به رهبری امام خمینی (ره) دانست و گفت: ماهیت این انقلاب بود كه در تمام عالم تاثیر گذارده است.
مصباح یزدی ، بیم و هراس قدرتها از انقلاب اسلامی را ناشی اعتقاد مسلمانان ایران به اسلام به مفهوم تسلیم شدن در برابر خداوند متعال و نه هیچ قدرت دیگری دانست و اظهار داشت : این قدرتها كه می‌خواهند بندگان خدا تسلیم آنان باشند ، وقتی كه از مردم مسلمان ایران ناامید شدند ، به حربه‌های دیگر دست می‌زنند.
وی در پایان تصریح كرد كه اگر گفتن شهادتین با پذیرش مسوولیت‌ها همراه باشد ارزش دارد در غیر این صورت شهادتین لفظی مسلمان را به سرمنزل مقصود نخواهد رساند.