تبیان، دستیار زندگی
رزمندگان ارتش و کمیته های مردمی یمن، مواضع مزدوران سعودی را در استان جوف هدف قرار دادند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

موشک "زلزال 2"، کابوس پادگان‌های مرزی عربستان

رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، مواضع مزدوران سعودی را در استان جوف هدف قرار دادند.

بخش سیاست تبیان

به گزارش تبیان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، عملیاتی را به‌منظور هدف قرار دادن مواضع مزدوران سعودی در استان جوف اجرایی کردند.

در این عملیات نظامیان عربستان متحمل خسارات سنگینی در عرصه نفرات نظامی و ادوات جنگی شدند.

نیروهای یمنی روز دوشنبه اخیر نیز طی عملیاتی در منطقه الخلیفین در شهرستان‎های خب و الشعف، خسارت گسترده‌ای را به نیروهای دشمن وارد کردند.

فرود "زلزال2" مقاومت یمن بر فراز پادگان المعزاب عربستان

موشک زلزال

یگان‌های موشکی نیروهای مقاومت یمن، با شلیک موشک زلزال 2 به پادگان المعزاب سعودی در جیزان، این موقعیت نظامی عربستان را هدف قرار دادند.

هم‌چنین در بمباران توپخانه‌ای ارتش و کمیته‌های مردمی علیه موقعیت سعودی‌ها در المعنق جیزان، شماری از سربازان رژیم آل‌سعود به‌هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

بمباران منازل شهروندان یمنی، راهکار سعودی‌ها برای فرار از شکست‌های میدانی/ شهادت 15 زن و کودک بی‌گناه در "المخاء"

موشک زلزال

درپی بمباران جنگنده‌های ارتش سعودی علیه منازل شهروندان یمنی در منطقه یختل از شهرستان المخاء در غرب استا تعز، 15 نفر از مردم بی‌گناه که تمامی آنان از زنان و کودکان بودند، به‌شهادت رسیدند.

این جنایت به جرایم پی‌در‌پی دشمن سعودی علیه شهروندان یمنی طی بیش از دو سال گذشته افزوده می‌شود، جنایاتی که در آن ده‌ها هزار تن از شهروندان در بیشتر استان‌های یمن به‌شهادت رسیدند.

نفوذ مزدوران سعودی به پادگان «التشریفات» یمن ناکام ماند

موشک زلزال

تعدادی از مزدوران ارتش عربستان در جریان هجوم ناکام خود به شهر تعز، کشته و زخمی شدند.

منابع نظامی اعلام کردند که یکی از یگان‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، تلاش نیروهای دشمن را برای نفوذ به پادگان "التشریفات" در شرق شهر تعز خنثی کرد.

منابع محلی اعلام کردند که در این حمله، شمار زیادی از مزدوران سعودی به‌هلاکت رسیده و خسارات فراوانی به نیروهای نفوذگر عربستانی در جریان این هجوم وارد شد.

لازم به‌ذکر است که دو روز قبل نیز شماری از نیروهای ارتش عربستان در اثر بمباران توپخانه‌ای نیروهای یمنی در مواضع سعودی‌ها در منطقه المعافر، کشته و زخمی شدند.

حمله به خودروی نظامی عربستان که به‌هلاکت عناصر ارتش سعودی انجامید

موشک زلزال

یکی از یگان‌های مهندسی وابسته به نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توانست خودروی نظامی حامل توپ 23 میلی‌متری نظامیان سعودی را در منطقه الخلیفین در استان جوف منهدم کند.

در این حمله که با استفاده از بمب‌های دست‌ساز صورت گرفت، تعدادی از نیروهای ارتش عربستان به‌هلاکت رسیده و برخی از آنان نیز زخمی شدند.

یکی از یگان‌های نیروهای مردمی هم ساعاتی قبل، حملاتی را علیه مواضع متجاوزان سعودی در مناطق «وقز، ملاحة، سداح، السلان، وادی شواق و محزام بن صبرة» از توابع استان جوف صورت داد.

موشک زلزال

از زمان آغاز جنگ نابرابر یمن و تجاوز وحشیانه ائتلاف سعودی- آمریکایی به مناطق مسکونی و زیرساخت‌های استان‌های مختلف این کشور، بمباران اهداف غیرنظامی و کشتار زنان و کودکان بی‌گناه، همواره به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های ارتش عربستان در جریان بوده است.

این رویکرد سعودی‌ها در نبرد با نیروهای مقاومت یمن، در واقع راهکاری برای توجیه شکست‌های متوالی ارتش عربستان و فرار از این شکست در نبردهای زمینی با نیروهای یمنی به‌‎شمار می‌رود؛ چرا که می‌بینیم در اغلب درگیری‌های زمینی، این نیروهای مردمی یمن هستند که ضمن غلبه بر تجهیزات جنگی فوق مکانیزه و پیشرفته سعودی‌ها، خسارات گسترده‌ای را بر ادوات نظامی و نفرات ارتش آل‌سعود وارد می‌کنند.


منبع : باشگاه خبرنگاران
گزارش از: وحید امیدی موحد