تبیان، دستیار زندگی
ص)   چهل و دومین شماره ماه‌نامه علمی، فرهنگی «فرهنگ جمعه» منتشر شد.   معاونت فرهنگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، چهل و دومین شماره ماه‌نامه «فرهنگ جمعه» ویژه خردادماه را منتشر کرد. در این شماره حجت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هفت ‌سین سیره پیامبر اعظم (ص)

چهل و دومین شماره ماه‌نامه علمی، فرهنگی «فرهنگ جمعه» منتشر شد.

معاونت فرهنگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، چهل و دومین شماره ماه‌نامه «فرهنگ جمعه» ویژه خردادماه را منتشر کرد.
در این شماره حجت‌الاسلام سید رضا تقوی، رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در صفحه «رفتارهای متکبرانه»، به راه و روش درمان کبر با استفاده از سخنان امامان معصوم (ع) می‌پردازد و اعتقاد به ناتوانی‌ها و نیازها، تقویت اعتقاد به خالق هستی و رفتارهای متواضعانه را از جمله این روش‌ها می‌شمارد.
در صفحه دیگری با عنوان هوس‌مداری و خودبینی به قلم آیت‌الله جوادی آملی آمده است: دشمن‌شناسی و دانستن روش مقابله با آن متضمن سعادت و سلامت انسان است. در عالم سیر و سلوک و در مسیر الی الله، اولین و بزرگ‌ترین دشمن سالك، هوای نفس اوست. در این بخش پس از آشنایی با این دشمن دیرینه، به روش مقابله با آن اشاره شده است.
«هفت سین سیره پیامبر اعظم (ص)» عنوان مقاله‌ای است از حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه ساوه. وی به بهانه نام‌گذاری امسال به نام پیامبر اعظم (ص) به جمع‌آوری هفت ویژگی برجسته پیامبر اکرم (ص) که با حرف «سین» شروع شده است پرداخته که عبارتند از: سهولت و آسان‌گیری، ساده‌زیستی، سخت‌کوشی، سعه صدر، سحرخیزی، سیره سیاسی و سابقه درخشان.
حجت‌الاسلام اسدالله حیدری، امام جمعه تویسرکان، با توجه به نزدیکی هفدهمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) مقاله‌ای را با عنوان شخصیت بی‌بدیل امام خمینی (ره) در ماه‌نامه فرهنگ جمعه به رشته تحریر درآورده است. این مقاله به دنبال معرفی امام راحل (ره) با تمسک به آیات و روایات است.
مقالات خواندنی این شماره فرهنگ جمعه عبارتند از: راز نفوذ امام خمینی (ره) در دل‌ها از امام جمعه دزفول، زینب (س) پاسدار بزرگ ارزش‌ها از حسین علوی مهر و اصالت روحانیت در مکتب امام عصر (عج) از رییس ستاد فرماندهی کل قوا.
هدیه جمعه این ماه‌نامه، ارایه راه‌های مهار غرایز جنسی توسط سید محمد شفیعی مازندرانی است. وی در قسمتی از این مقاله آورده است: دانشمندان هواپرست شرق و غرب به بهانه آزادی و به تباهی کشاندن نسل جوان، به گونه‌ای افراطی از توجه به امور جنسی سخن گفتند و حتی آموزش مسایل جنسی را در میان نوجوانان اجباری کردند که باعث بحران شهوی عجیبی در میان نسل جوان گردید و پیدایش انواع بیماری‌های مقاربتی در میان آنان را باعث شدند.
این مقاله می‌افزاید: حال با ترفندهای متنوعی تلاش می‌کنند تا در کشورهای اسلامی نیز آن کردار شوم را ترویج کنند. بنابراین مسؤولان باید از خود احساس مسؤولیت بیشتری نشان دهند و این قشر عظیم جوان نیز باید متوجه ترفند شوم دشمن باشند.