تبیان، دستیار زندگی
ند   امام جمعه نجف در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ادغام شبه نظامیان با دولت را یكی از مهم‌ترین راه‌های ایجاد وحدت و امنیت در عراق برشمرد و افزود: همه شبه نظامیان و افراد مسلح، باید سلاح خود را تحویل دهند &nbs...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شبه نظامیان باید با نیروهای امنیتی ادغام شوند

امام جمعه نجف در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ادغام شبه نظامیان با دولت را یكی از مهم‌ترین راه‌های ایجاد وحدت و امنیت در عراق برشمرد و افزود: همه شبه نظامیان و افراد مسلح، باید سلاح خود را تحویل دهند

سید صدرالدین قبانچی، امام جمعه نجف، در خطبه‌های این هفته تصریح كرد: از روز اول گفته و همواره می‌گوییم كه شبه نظامیان باید با نیروهای امنیتی حكومت جدید ادغام شوند و نسبت به تحویل سلاح‌های خود اقدام كنند؛ زیرا از این طریق، امنیت داخلی تقویت می‌شود.
وی گفت: از ابتدا خواست مرجعیت این بوده كه هیچ سلاحی در دست مردم نباشد تا حكومت بتواند كشور را كنترل كند.
امام جمعه نجف تأكید كرد: خواست ما این است كه مسلح شدن افراد و گروه‌ها نباید، فراتر از دایره قانون باشد.
سید صدرالدین قبانچی درباره ریشه كنی حزب بعث و پیروان آن تأكید كرد: هر تشكیكی درباره ریشه‌كنی حزب بعث و پیروان آن، تشكیك در قانون اساسی است و هیچ وزیر، نماینده و مسؤولی نباید در این زمینه كوتاهی كند.
وی درباره سیاست خارجی ملت عراق گفت: موضع ملت عراق درباره روابط خارجی، ارتباطی گسترده و سازنده با تمام كشورهای عربی، اسلامی و دیگر كشورهاست و ما خواستار زندگی مسالمت‌آمیز با تمام ملت‌ها هستیم.
وی افزود: با هر دولت و ملتی به همان اندازه كه حامی عراق است، رابطه خواهیم داشت