تبیان، دستیار زندگی
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزایش هزینه حقوق و دستمزد و نرخ ارز را دلیل افزایش اخیر قیمت خودرو از سوی شورای رقابت اعلام کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دلیل گرانی اخیر خودرو از زبان نعمت‎زاده

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزایش هزینه حقوق و دستمزد و نرخ ارز را دلیل افزایش اخیر قیمت خودرو از سوی شورای رقابت اعلام کرد.

پیشخوان خبر تبیان
نعمت زاده

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمدرضا نعمت زاده در حاشیه جلسه هیات دولت افزود: در بدو شروع این دولت، سهام سازمان گسترش و نوسازی که یک سازمان دولتی و زیرپوشش دولت است در دو خودروساز بزرگ 20 درصد بود.

وی افزود: در سال 93 صحبت شد که بخشی از این را می‌شود واگذارکرد و ان موقع هم تقاضا برای خرید سهام در بورس بالا بود، بنابراین با تصویب دولت، سهام دولت در ایران خودرو به 14. 5 درصد و در سایپا هم به 5.17درصد کاهش پیدا کرد.

وی افزود: بنابر این از حد 20 درصد هم کمتر هست و سهام در اختیار عموم مردم است و تعدادی از دستگاه هایی را داریم که در دولت‌های گذشته از طریق بورس واگذار شده است.

نعمت زاده گفت: به خاطر خودرو که اغلب مورد سوال هستیم، داشتن یک صندلی در هیات مدیره برای این دو شرکت مهم، مفید و ضروری است، ولی تعصب نداریم که به صورت دولتی اداره شود و هیچ سهام ممتاز هم آنجا و جود ندارد.

وی گفت: بالاخره مجمع عمومی و هیات مدیره تصویب می‌کند و در هر شرکت، سازمان گسترش یک نفر بعنوان نماینده دارد که سیاست‌های عمومی دولت را بتوانیم

اعمال کنیم.

وزیر صنعت افزود: یکی از عواملی که شورای رقابت در قیمت گذاری خودرو‌ها لحاظ می‌کند، کیفیت است، اگر کاهش پیدا کند ضریب منفی می‌گیرد و اگر افزایش پیدا کند ضریب مثبت گیرد.

نعمت زاده اظهار داشت: با توجه به افزایش هزینه حقوق و دستمزد و نرخ ارز، شورای رقابت هم افزایش قیمت هایی اعمال کرد.


منبع : تسنیم

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .