تبیان، دستیار زندگی
دبیرعلمی پانزدهمین مهرواره شعر جوان سوره از ارسال حدود 1300 اثر به دبیرخانه این دوره جشنواره خبر داد و گفت: داوری مرحله نخست آثار آغاز شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

۱۳۰۰ اثر به مهرواره شعر جوان سوره راه یافت

دبیر علمی پانزدهمین مهرواره شعر جوان سوره از ارسال حدود ۱۳۰۰ اثر به دبیرخانه این دوره از جشنواره خبر داد و گفت: داوری مرحله نخست آثار آغاز شده است.

پیشخوان خبر تبیان

محمود حبیبی کسبی

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، محمود حبیبی‌ کسبی با بیان این که مهلت ارسال آثار به این جشنواره به اتمام رسیده است، اظهار کرد: آثار رسیده جمع‌بندی شده‌اند و داوری مرحله اول شروع شده است و حدود یک هفته طول می کشد. داوری مرحله دوم هم در ادامه برگزار می‌شود. او افزود: حدود ۱۳۰۰ اثر در بخش شعر به جشنواره رسیده است. حدود ۶۰۰ اثر در بخش شعر کلاسیک است و حدود ۴۰۰ اثر در بخش شعر نو و حدود ۳۰۰ اثر در بخش ترانه بوده است.

حبیبی‌ کسبی همچنین گفت: در دوره‌های گذشته جشنواره، بخش ترانه مطرح نبود و قریب چند سال است که بخش ترانه از شعر کلاسیک جدا شده است. به این دلیل که در شرایط فرهنگی و هنری امروز ادبیات آهنگین کارکرد ویژه‌ای دارد و توانسته قابلیت‌های رسانه‌ای را به شعر بازگرداند. مهرواره شعر جوان سوره نیز نگاه ویژه‌ای به بخش ترانه دارد. او خاطرنشان کرد: تلاش داریم آثار برگزیده بخش ترانه در قالب یک آلبوم موسیقایی در اختتامیه این مراسم منتشر شود.

بر اساس این خبر، حوزه هنری انقلاب اسلامی در راستای تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی، پانزدهمین مهرواره شعر و داستان جوان سوره را مردادماه ۱۳۹۶ در استان تهران با اهداف شناسایی و جذب استعدادهای ادبی جوان، تبادل اندیشه و تجربه‌های شاعران و نویسندگان جوان انقلاب اسلامی، جریان‌سازی در شعر و ادبیات منطبق بر ارزش‌های اسلامی و معرفی و برجسته‌سازی چهره‌های ممتاز عرصه شعر و داستان جوان انقلاب برگزار می‌کند. مراسم پایانی این جشنواره پنجشنبه ۲۶ مردادماه با حضور برگزیدگان و اهل ادبیات در استان تهران برگزار می‌شود.


منبع: ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .