تبیان، دستیار زندگی
آزمون سراسری سال ۹۶ پنج شنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ تیرماه با رقابت یک میلیون و ۹۳ هزار و ۷۱۷ داوطلب در ۵ گروه آزمایشی برگزار می شود....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تمام آمارهای آزمون سراسری سال ۹۶

تمام آمارهای آزمون سراسری سال ۹۶

آزمون سراسری سال ۹۶ پنج شنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ تیرماه با رقابت یک میلیون و ۹۳ هزار و ۷۱۷ داوطلب در ۵ گروه آزمایشی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، آزمون سراسری سال 96 به منظور پذیرش دانشجو برای دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، مجازی و پردیس های خودگردان، دانشگاه پیام نور، مؤسسات آموزش عالی، پردیس دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و کد رشته های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد برگزار می شود.

همچنین آزمون سراسری برای داوطلبان متقاضی مدارس ایرانی خارج کشور نیز در 23 کشور خارجی و 27 حوزه امتحانی کشور برگزار می شود.

برای شرکت در آزمون سراسری سال 96 در مجموع تعداد 930 هزار و 208 داوطلب ثبت نام کردند که از این تعداد 548 هزار و 434 نفر زن و 381 هزار و 774 نفر مرد هستند. به عبارت دیگر 58.6 درصد ثبت نام کنندگان زن و 41.4 درصد مرد هستند.

از تعداد 930 هزار و 208 داوطلب ثبت نام کننده تعداد 881 هزار و 644 نفر در مهلت اولیه ثبت نام و تعداد 48 هزار و 564 نفر در مهلت مجدد ثبت نام کردند.

آمار داوطلبان ثبت نام کننده در آزمون سراسری به تفکیک گروه آزمایشی و جنس گروه آزمایشی جمع زن مرد درصد زن  درصد مرد

تمام آمارهای آزمون سراسری سال ۹۶

به گفته توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، آمار داوطلبان ثبت نام کننده در آزمون سراسری سال 96 نسبت به آمار داوطلبان ثبت نام کننده در آزمون سراسری سال 95 تعداد 69 هزار و 771 نفر یعنی 7.5 درصد بیشتر است.

از تعداد ثبت نام کنندگان، تعداد 51 هزار و 310 نفر از گروه های آزمایشی ریاضی، تجربی، علوم انسانی و زبان های خارجی علاقمندی خود را به شرکت در گروه آزمایشی هنر نیز اعلام کردند.

به گفته توکلی، از تعداد کل ثبت نام کنندگان، تعداد 112 هزار و 199 نفر داوطلب گروه های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی و هنر نیز علاقمندی خود را به شرکت در گروه های آزمایشی زبان های خارجی اعلام کردند.

براساس آمار مشاور عالی رئیس سازمان سنجش، با توجه به اینکه هر داوطلب برای شرکت در جلسه آزمون هر یک از گروه های آزمایشی باید کارت ورود به جلسه همان آزمون را دریافت کند، با توجه به آمار ثبت نام کنندگان و آمار افرادی که 2 یا 3 گروه آزمایشی را برای آزمون انتخاب کردند، در مجموع تعداد یک میلیون و 93 هزار و 717 کارت ورود به جلسه آزمون صادر شده است که از این تعداد 657 هزار و 883 کارت برای خواهران و 435 هزار و 834 کارت برای برادران است.

نتیجه اولیه آزمون سراسری به صورت کارنامه تنظیم و کارنامه داوطلبان در دهه دوم مردادماه منتشر می شود که داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می توانند در دهه دوم مردادماه برای انتخاب رشته اقدام کنند و فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی نیز نیمه دوم شهریورماه منتشر می شود.

مرکز یادگیری سایت تبیان، تنظیم: نسرین صادقی