تبیان، دستیار زندگی
ند   علامه محمدحسین فضل‌الله، روحانی شیعه لبنان، در خطبه‌های نماز جمعه خود ضمن تأكید بر حق برخورد دارایی ایران از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای تصریح كرد: اروپا نباید با سیاست‌های ددمنشانه آمریكا در مورد ایران هم‌صدا ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

غرب می‌خواهد با بزرگ‌نمایی ایران خطر اسراییل را مخفی كند

علامه محمدحسین فضل‌الله، روحانی شیعه لبنان، در خطبه‌های نماز جمعه خود ضمن تأكید بر حق برخورد دارایی ایران از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای تصریح كرد: اروپا نباید با سیاست‌های ددمنشانه آمریكا در مورد ایران هم‌صدا شود.

این روحانی شیعه لبنان، در خطبه‌های نماز جمعه كه در منطقه حاره حریك برگزار شد، تأكید كرد: در حالی‌كه اسراییل مهم‌ترین خطر برای منطقه به شمار می‌رود، آمریكا و اروپا قصد دارند، ایران را به عنوان خطرناك‌ترین كشور برای صلح و آرامش دنیا، مخصوصاً خاورمیانه به جهانیان معرفی كنند.
وی افزود: اسراییل با دارا بودن كلاهك‌های هسته‌ای بی‌شمار و سلاح‌های كشتار جمعی فراوان، باید به عنوان خطری بزرگ برای دنیا و خاورمیانه قرار بگیرد نه ایران.
سیدمحمدحسین فضل‌الله در جای دیگر از سخنانش برنامه‌های استعماری و نقشه‌های شوم آمریكا و اروپا را برای خلع سلاح مقاومت اسلامی در لبنان یادآور شد و گفت: اروپا و آمریكا، از طریق فشار بر شورای امنیت، قصد دارند مقاومت اسلامی را در داخل و خارج لبنان، خلع‌سلاح كنند تا اسراییل، به راحتی بتواند به پروژه‌های شیطانی خود در منطقه جامه عمل بپوشانند.
وی افزود: این‌گونه اقدامات علیه حزب‌الله و ملت لبنان، به قصد انتقام‌گرفتن از شكستی است كه اسراییل از سوی مقاومت اسلامی مردم لبنان، پذیرفته است.
این روحانی شیعه هشدار داد: آمریكا، اروپا و اسراییل بدانند كه مقاومت مردم لبنان علیه فتنه‌های شوم آنان، هیچ‌گاه دچار تزلزل نمی‌شود و همواره برضد استعمار و استكبار ایستاده‌اند.
محمدحسین فضل‌الله، ضمن تبریك به مردم عراق، به علت روی كار آمدن حكومت منتخبشان از آنان خواست تا تمامی تلاش خود را جهت حفظ وحدت و یكپارچگی در این كشور به كار گیرند تا مبادا از طریق تفرقه و فتنه‌های قومی، اقتدار كشورشان از بین برود.