تبیان، دستیار زندگی
شش نمایشگاه گروهی و انفرادی 16 تیر در گالری های خانه هنرمندان ایران افتتاح می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افتتاح شش نمایشگاه در خانه هنرمندان

شش نمایشگاه گروهی و انفرادی ۱۶ تیر در گالری‌های خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود.

پیشخوان خبر تبیان

خانه هنرمندان

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، گالری میرمیران میزبان نخستین نمایشگاه انفرادی نقاشی طاها قاسمی با عنوان «بربرستان» است. طاها قاسمی هنرمند خودآموخته ۱۴ ساله، مجموعه‌ای از ۱۶ نقاشی‌ خود را با موضوع جنگ‌های شاهنامه و ۴ نقاشی با موضوع جنگ‌های واقعی که در تاریخ رخ داده است، با تکنیک ترکیب مواد روی مقوا به نمایش می‌گذارد.

گالری نامی نیز میزبان نمایشگاه عکس‌های داریوش فردی‌پور با عنوان «گاهی عاشقانه به آسمان نگاه می‌کنم» است. در این نمایشگاه فردی‌پور که تمرکزش را روی عکاسی از میراث فرهنگی، بویژه میراث فرهنگی شهر اصفهان گذاشته است، تصویری دیگرگونه از معماری اصفهان را به‌نمایش می‌گذارد. او در این نمایشگاه ۳۳ عکس در ابعاد ۴۰ در ۶۰ سانتی‌متر را در معرض دید مخاطبان قرار می‌دهد. گالری پاییز از روز جمعه ۱۶ تیر میزبان نمایشگاه گروهی مهرداد خضریان و محمدعلی مقدادی با عنوان «آدم‌ها و باغ سوخته» است. در این نمایشگاه، این دو هنرمند چهار مجموعه مجسمه چوبی، مجسمه با مواد بازیافتی، عکس و چیدمان را به نمایش می‌گذارند. این نخستین نمایشگاه گروهی این دو هنرمند است.

گالری پاییز از روز جمعه ۱۶ تیر میزبان نمایشگاه گروهی مهرداد خضریان و محمدعلی مقدادی با عنوان «آدم‌ها و باغ سوخته» است. در این نمایشگاه، این دو هنرمند چهار مجموعه مجسمه چوبی، مجسمه با مواد بازیافتی، عکس و چیدمان را به نمایش می‌گذارند. این نخستین نمایشگاه گروهی این دو هنرمند است.

گالری‌های زمستان و ممیز نیز به‌طور همزمان میزبان دو نمایشگاه با عنوان تابستانه و خروس‌نشان می‌شوند. این دو نمایشگاه از سوی انجمن تصویرگران ترتیب داده شده است و نخستین نمایشگاه انجمن تصویرگران در سال جاری خواهد بود. در گالری ممیز مجموعه‌ای از ۶۰ تصویرسازی از آثار اعضای پیوسته انجمن تصویرگران به نمایش گذاشته خواهد شد. موضوع این نمایشگاه آزاد است و از هر هنرمند یک اثر روی دیوار قرار گرفته است. گالری زمستان نیز میزبان نمایشگاهی با عنوان خروس‌نشان خواهد شد که در این نمایشگاه مجموعه‌ای از ۶۰ تصویرسازی از نسل‌های مختلف با موضوع خروس روی دیوار خواهد رفت. هنرمندان براساس فراخوانی که از سوی انجمن منتشر شده بود در این دو نمایشگاه شرکت کرده‌اند.

خانه هنرمندان برای نخستین‌بار پروژه‌ای نمایشگاهی را آغاز کرده است که در آن برای هنرمندانی که تعداد آثارشان به حداقل نصاب برای نمایش انفرادی نمی‌رسد، نمایشگاه گروهی برگزار می‌کند و بر این اساس دو نمایشگاه جمعه ۱۶ تیر در گالری بهار و تابستان برگزار می‌شود. گالری بهار میزبان نمایشگاه چهره‌نگاره‌ها و بداهه‌های فلزی می‌شود. در نمایشگاه چهره‌نگاره‌ها مجموعه‌ای از ۱۰ طراحی المیرا صباحی به‌نمایش گذاشته می‌شود. تکنیک این طراحی‌ها روان‌نویس و ماژیک سیاه روی مقواهایی با ابعاد ۴۰ در ۳۰ سانتی‌متر است. همچنین در گالری بهار مجموعه‌ای از ۱۶ مجسمه که نگار نجیبی با ضایعات آهن ساخته در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرد. تمام مجسمه‌های این مجموعه را نگار نجیبی با ضایعات آهن در ابعاد مختلف ساخته است.

گالری تابستان نیز ۱۶ تیر میزبان نمایشگاه نقاشی‌های نامی قنواتی‌زاده و عزیزه خدادادی خواهد شد. در این نمایشگاه نامی قنواتی‌زاده ۶ نقاشی با تکنیک رنگ روغن روی بوم را به‌نمایش می‌گذارد. موضوع این نمایشگاه غیاب انسان در مکان‌هایی است که محل سکونت و یا اجتماع انسان‌ها است. گالری تابستان همچنین میزبان نمایشگاه نقاشی‌های عزیزه خدادادی می‌شود. در این نمایشگاه او ۸ نقاشی با تکنیک اکریلیک و رنگ روغن روی بوم را به‌نمایش می‌گذارد. این شش نمایشگاه ساعت ۱۷ روز جمعه ۱۶ تیر در خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شوند و علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن آن‌ها تا ۲۷ تیر به گالری‌های خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

منبع: ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .