تبیان، دستیار زندگی
ست  شیخ عبدالامیر قبلان، نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه كه در دفتر این مجلس در بیروت برگزار شد تأكید كرد: سلاح مقاومت نباید با ارتش لبنان ادغام شود.  این روحانی شیعه لبنان...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سال‌روز پیروزی حزب‌الله بر دشمن صهیونیستی، عید كرامت انسانی است

شیخ عبدالامیر قبلان، نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه كه در دفتر این مجلس در بیروت برگزار شد تأكید كرد: سلاح مقاومت نباید با ارتش لبنان ادغام شود.

این روحانی شیعه لبنان، آزادی و استقلال كامل حزب‌الله در رویارویی با دشمن اسراییلی را خواستار شد و گفت: به هیچ عنوان نباید سلاح حزب‌الله و مقاومت اسلامی در لبنان، در سایه ارتش و نیروهای امنیتی كشور فعالیت كند، بلكه باید بطور مستقل و با آزادی كامل، آمادگی دفاع در برابر هر گونه تجاوز دشمنان را داشته باشد.
قبلان افزود: اگر ارتش در كشور قدرت كافی می‌داشت، دشمن صهیونیستی هیچ‌گاه جرأت نمی‌كرد به راحتی، به كشور تجاوز كند و اراضی لبنان را به اشغال درآورد.
آیت‌الله قبلان افزود: مقاومت سلاحی است كه دو لبه دارد با یك لبه دشمن را می‌راند و با لبه‌ای دیگر، ارتش را یاری می‌رساند. وی افزود: مقاومت اسلامی باید تا آزادسازی كامل اراضی لبنان از چنگال صهیونیست‌ها، ادامه یابد و این موضع ما در برابر اشغالگران است.
وی در ادامه سخنان خود، سوریه را كشور دوست و برادر لبنان خواند و تصریح كرد: ما به سوریه نیازمندیم و آن‌ها نیز به ما نیازمندند. نباید تحت تأثیر جو تبلیغاتی حاكم، این كشور را در ترور رفیق حریری، متهم بدانیم، و در همه امور باید با احتیاط و دقت به اظهار نظر بپردازیم.
وی در ادامه، ضمن تبریك پیروزی حزب‌الله در سال 2000 میلادی در برابر دشمن اسراییلی به همه مردم و مسؤولان لبنانی خاطر نشان كرد: این حادثه عظیم تنها عید شیعیان لبنان نیست، بلكه عید همه مردم كشور است، چرا كه دشمن صهیونیستی خاك لبنان را ترك كرد. در حقیقت پیروزی حزب‌الله، عید كرامت انسانی است.
قبلان در پایان ضمن محكوم كردن انفجارهای متعدد در عراق، خواستار هوشیاری و بیداری همه مردم و مسوولان عراقی در برابر توطئه‌های استعمارگران شد.
انتهای خبر