تبیان، دستیار زندگی
رد  حضرت آیت‌الله نوری همدانی شعار «مرگ آری و ذلت هرگز» را شعار علوی مسلمانان عنوان كرد.  حضرت آیت‌الله نوری همدانی، امروز در دیدار جمعی از مردم عراق، ارتباط بیشتر علما و اندیشمندان عراقی را با مراكز علمی ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

علاقه به اسلام و علما در عراق ، جایگاه ممتازی دارد

حضرت آیت‌الله نوری همدانی شعار «مرگ آری و ذلت هرگز» را شعار علوی مسلمانان عنوان كرد.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی، امروز در دیدار جمعی از مردم عراق، ارتباط بیشتر علما و اندیشمندان عراقی را با مراكز علمی ایران خواستار شد و اظهار داشت: مردم عراق به خصوص شیعیان این كشور از نظر فرهنگ تشیع و علاقه به اسلام و علما دارای جایگاه ممتازی هستند، لذا توصیه می‌كنیم ارتباط خود را با مراكز علمی و دینی ایران مستحكم‌تر كنند.
وی با ابراز رضایت از تشكیل دولتی مردمی در عراق گفت: با تفاهم و وحدت مسلمانان، دولتی مردمی در عراق تشكیل شد كه امیدواریم این دولت منشأ خدمات زیادی برای این كشور باشد.
این مرجع تقلید خروج اشغالگران از عراق را زمینه‌ساز آزادی، استقلال و آبادانی این كشور برشمرد و تصریح كرد: شعار علوی این است كه مرگ را بر ذلت و قناعت را بر وابستگی ترجیح دارد. این شعار باید سرلوحه كار ملت عراق قرار گیرد تا بتوانند اشغالگران آمریكایی و انگلیسی را از خاك خود بیرون كنند. و عزت و عظمت خود را به دست آورند.
وی اضافه كرد: امروز تمام دنیای اسلام در انتظارند تا ببینند ملت عراق اشغالگران را چه موقع از كشورشان بیرون می‌كنند.