تبیان، دستیار زندگی
کارگردان «فقط شاگرد اول» سعی کرده در این فیلم به موضوع اینترنت و فراگیری و تاثیر آن بر زندگی امروز انسان ها بپردازد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«فقط شاگرد اول» درباره اینترنت است

کارگردان «فقط شاگرد اول» سعی کرده در این فیلم به موضوع اینترنت و فراگیری و تاثیر آن بر زندگی امروز انسان‌ها بپردازد.

پیشخوان خبر تبیان

لوگوی فیلم

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری مهر، آزاده قچاق کارگردان عرصه فیلم کوتاه در حاشیه برگزاری سی امین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان، درباره اثر خود با عنوان «فقط شاگرد اول» که در این جشنواره حضور دارد، گفت: فیلم من درباره عصر اینترنت و هراس و نگرانی از سرعت بی سابقه و حیرت انگیز تغییر و تحولات در تمامی عرصه های زندگی بشر امروز به دلیل حضور پدیده اینترنت است.

وی افزود: من به این دلیل که این امر موضوع روز جهان است به سراغ این سوژه رفتم. دغدغه درست یا غلط مردم در دنیای امروز همین مساله اینترنت است و همه به ویژه اندیشمندان در برابر سرعت سرسام آور و گسترش نقش این پدیده در زندگی امروز، در بهت و واماندگی قرار گرفته اند.

قچاق عنوان کرد: با حضور اینترنت در خلوت بزرگ و کوچک و شروع زودهنگام فردیت انسان ها، معیارهای سنی به هم ریخته اند و می توان گفت اینترنت فاصله نسل ها را بسیار کم کرده و کودکی امروز با دیروز بسیار متفاوت است. شاید دیگر نتوان دنیای کودکی و بزرگسالی را از هم جدا کرد، شاید باید در جستجوی تعریفی جدید از کودکی بود و شاید فیلم ساختن برای گروه سنی خاص دیگر معنایی نداشته باشد.

این کارگردان در پایان گفت: این فیلم درباره موضوعی عام و برای همه سنین است و همانطور که گفته شد به هراس از پدیده ای نو و بسیار فراگیرتر از هر دستاورد بشری در طول تاریخ می پردازد. فیلم بدون جهت گیری خاص در مورد اینترنت فقط طرح یک نگرانی است که می تواند متحجرانه باشد و یا هوشمندانه و عالمانه.


منبع: خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .