تبیان، دستیار زندگی
رئیس سازمان مدارس و مراكز غیردولتی و توسعه مشاركت های مردمی از صدور ابلاغ برای 6 هزار نفر از اعضای شورای نظارت شهرستان ها و مناطق در راستای سیاست های تفویض اختیار به استان ها خبر داد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صدور 6 هزار ابلاغ برای اعضای شورای نظارت در شهرستان ها و مناطق كشور

صدور 6 هزار ابلاغ برای اعضای شورای نظارت در شهرستان ها و مناطق كشور

رئیس سازمان مدارس و مراكز غیر دولتی و توسعه مشاركت های مردمی از صدور ابلاغ برای 6 هزار نفر از اعضای شورای نظارت شهرستان ها و مناطق در راستای سیاست های تفویض اختیار به استان ها خبر داد.

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، پیش از ظهر امروز ، مرضیه گرد ،  درگردهمایی دو روزه  مجمع عمومی شورای هماهنگی موسسان مدارس و مراكز غیردولتی كه با هدف انتخاب اعضای شورای موسسان كشوری در محل باشگاه فرهنگیان برگزار شد ، با اشاره به جایگاه قانونی مدارس و مراكز غیردولتی ، اظهار كرد : شورای موسسان همواره باید دنبال كیفیت بخشی در مدارس و مراكز غیردولتی باشد و با هرگونه تخلف در این مدارس برخورد كند .

وی از صدور ابلاغ برای 6 هزار نفر از اعضای شورای نظارت شهرستان ها و مناطق در راستای سیاست های تفویض اختیار به استان ها خبر داد و افزود : با تصویب قانون دائمی شدن مداس و مراكز غیردولتی ، اختیارات شورای هماهنگی موسسان افزایش یافته و مصوبات آن كاملا رسمی و قانونی است .

گرد با اشاره به انتخابات شورای موسسان تصریح كرد : اولویت اصلی نمایندگان و منتخبین مجمع عمومی شورای هماهنگی موسسان مدارس و مراكز غیر دولتی ، دفاع از حقوق موسسان در استان ها و مناطق است .

رئیس سازمان مدارس و مراكز غیردولتی و توسعه مشاركت های مردمی از تهیه و تدوین 5 آئین نامه در قالب قانون مدارس و مراكز غیردولتی ، جهت ارائه به دولت و مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود : 2 آئین نامه نیز درحال بررسی و تدوین است كه تا پایان تیر ماه به اتمام می رسد .

وی تنها مرجع صدور مجوز برای پیش دبستانی ها را سازمان مدارس و مراكز غیر دولتی دانست و افزود : شورای موسسان به عنوان ناظر ، وظیفه نظارت بر فرآیند مجوز و هم چنین عملكرد پیش دبستانی ها را بر عهده دارد .

شایان ذکراست؛ دراین گردهمایی انتخابات اعضای شورای مرکزی موسسین مدارس و مراکز غیردولتی باحضور نمایندگان 32 استان برگزارشد و در نهایت 13 نفر به عنوان  عضو اصلی و3 نفر به عنوان  عضو علی البدل انتخاب شدند.

مرکز یادگیری سایت تبیان، تنظیم: زینب شاه مرادی