تبیان، دستیار زندگی
فهرست نتایج آزمون ورودی پایۀ هفتم و دهم دبیرستان­های استعدادهای درخشان در اختیار ادارات کل آموزش و پرورش استان ها قرار گرفت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نتایج آزمون ورودی دبیرستان‌ های استعدادهای درخشان (دورۀ اول و دوم متوسطه) سال تحصیلی 97ـ1396 اعلام شد

نتایج آزمون ورودی دبیرستان‌ های استعدادهای درخشان سال 96-97 اعلام شد

فهرست نتایج آزمون ورودی پایۀ هفتم و دهم دبیرستان‌ های استعدادهای درخشان در اختیار ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ ها قرار گرفت.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران ،این آزمون‌، به منظور شناسایی و جذب دانش ‌آموزان صاحب استعداد برتر جهت ادامۀ تحصیل در دبیرستان‌ های استعدادهای درخشان و در راستای سیاست‌ های اصولی وزارت آموزش و پرورش و مصوّبات شورای عالی آموزش و پرورش، برای سال تحصیلی 97-1396 از بین حدود 264000 نفر داوطلب شرکت کننده در آزمون، برای ورود به پایه ‌های هفتم و دهم برگزار گردید .

لازم به ذکر است، پذیرش دانش ‌آموزان برای ورود به دبیرستان‌ های دورۀ اوّل و دوّم متوسّطه استعدادهای درخشان، صرفاً بر اساس رتبۀ مبتنی بر نمرۀ آزمون ورودی بوده و برای پذیرفته نشدگان در آزمون، کارنامة عدم قبولی شامل: وضعیّت پاسخ‌ گویی به سؤالات در هر مادّة امتحانی (تعداد پاسخ نادرست، تعداد نزده و تعداد پاسخ صحیح)، نمرة آزمون در سؤالات استعداد تحلیلی و تحصیلی، نمرة کلّ آزمون و نمرات کلّ آزمون آخرین داوطلب پذیرفته شده در اولویت‌ های انتخابی دانش آموز صادر و ارائه شده است .

اعلام اینترنتی  نتایج از طریق  نشانی azmoon.medu.ir انجام می‌گیرد و لازم است داوطلبان با درج کد ملّی و رمز ورود به پنل شخصی خود در پورتال همگام (یا  شمارة سریال شناسنامة ثبت‌ شدة خود در سناد) وارد سامانه شده و از نتایج خود مطّلع شوند. دریافت درخواست ‌های تجدید نظر در نتایج  نیز از روز سه‌ شنبه 1396/04/20 از طریق همین سامانه صورت می ‌پذیرد.

به اطّلاع می ‌رساند به جز فهرست اصلی قبول شدگان، فهرست ذخیره‌ ای‌ برای دبیرستان ‌های دورۀ اوّل و دوم استعدادهای درخشان اعلام نخواهد شد.

مرکز یادگیری سایت تبیان، تنظیم: زینب شاه مرادی