تبیان، دستیار زندگی
رئیس سازمان فضایی ایران با تاکید بر اینکه از زمان تصمیم برای پرتاب ماهواره «مصباح» 10 سال می گذرد، گفت: درخصوص پرتاب این ماهواره بعد از جمع آوری اطلاعات تصمیم گیری می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مذاکره سازمان فضایی برای پرتاب ماهواره «مصباح»

رئیس سازمان فضایی ایران با تاکید بر اینکه از زمان تصمیم برای پرتاب ماهواره «مصباح» 10 سال می‌گذرد، گفت: درخصوص پرتاب این ماهواره بعد از جمع‌آوری اطلاعات تصمیم‌گیری می‌شود.

پیشخوان خبر تبیان
ماهواره

به گزارش تبیان به نقل از  ایسنا، دکتر محسن بهرامی امروز در حاشیه امضای تفاهم‌نامه با سازمان مدیریت بحران در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت پرتاب ماهواره مصباح توضیح داد: این ماهواره از سال 1385 آماده پرتاب بوده است و یک بار به ایران آمده و مجدداً برای بازنگری‌های فنی به ایتالیا بازگشته است.

وی با اشاره به تصمیم‌گیری‌ها درخصوص پرتاب این ماهواره خاطرنشان کرد: ماهواره مصباح ماهواره خوبی بوده است و مجری توانمندی چون سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران داشته است و یکی از تصمیم‌گیری‌ها انتقال آن به موزه فناوری بوده، ولی این یک تصمیم‌گیری نهایی نیست.

رئیس سازمان فضایی ایران با تاکید بر اینکه ما هیچ‌گاه فکر نکردیم که باید این ماهواره از دستور کار خارج شود، ادامه داد: با بررسی‌های بییشتر تمام اطلاعات این ماهواره جمع‌آوری و نسبت به سرنوشت آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

بهرامی اشکالات پیش‌آمده در زمینه تاخیر پرتاب این ماهواره را مربوط به گرفتاری‌های سیاسی دانست و اظهار کرد: در حال حاضر مشکلات فنی برای این ماهواره مطرح نیست، چراکه تصور بر این است که بعد از گذشت 10 سال باید وضعیت این ماهواره مورد بررسی قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه این ماهواره در ایتالیا است، درخصوص پرتابگر آن گفت: در این مدت ما با کشورهای خارجی مذاکره کردیم که در این مذاکرات به صورت زبانی آمادگی خود را برای پرتاب ماهواره مصباح اعلام کرده‌اند.

رئیس سازمان فضایی ایران اضافه کرد: علاوه بر آن درخصوص پرتاب داخلی نیز پرتابگر جدیدی نهایی شده که آمادگی پرتاب این ماهواره را دارد.


منبع: ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .