تبیان، دستیار زندگی
خرمشهر - آئین اختتامیه بیستمین جشنواره ملی تئاتر خرمشهر امشب و پس از رقابت 10 اثر صحنه ای و 9 اثر میدانی برگزار خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیستمین جشنواره تئاتر فتح خرمشهر به ایستگاه آخر رسید

خرمشهر - آئین اختتامیه بیستمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر امشب و پس از رقابت۱۰ اثر صحنه ای و ۹ اثر میدانی برگزار خواهد شد.

پیشخوان خبر تبیان

تئاتر

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری مهر، بیستمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر، در روز سه شنبه و آخرین روز از برنامه اجرای تئاتر های صحنه ای و میدانی در مجموع ۱۱ نمایش که چهار تئاتر صحنه ای و هفت میدانی است، اجرا شد.

«شب که می زنیم به آب به شب» به نویسندگی رضا گشتاسب و کارگردانی داود پارسا از گچساران نخستین کاری بود که به خاطر تغییر در برنامه اجرا ساعت ۱۱ در تالار بهزیستی خرمشهر به روی صحنه رفت. در ادامه روز «تارا» کاری از بهزاد اسکندری از کرمانشاه در تالار فانوس به نمایش گذاشته شد.

«با من حرف نمیزنی چرا ؟» به نویسندگی کامران شهبازی و احمد صمیمی از تهران در تالار بهزیستی اجرا شد و «لبخند بزن هاگ» به نویسندگی احسان روحی و هادی پیروی و کارگران روحی نیز آخرین کار صحنه ای بود که در بیستمین جشنواره فتح خرمشهر و در تالار خلیج فارس به نمایش درآمد.

با من حرف نمیزنی چرا ؟» به نویسندگی کامران شهبازی و احمد صمیمی از تهران در تالار بهزیستی اجرا شد و «لبخند بزن هاگ» به نویسندگی احسان روحی و هادی پیروی و کارگران روحی نیز آخرین کار صحنه ای بود که در بیستمین جشنواره فتح خرمشهر و در تالار خلیج فارس به نمایش درآمد.

در بخش میدانی نیز «سیاحی» به نویسندگی و کارگردانی محمود عیسی پور از. کرج، «نجواهای پشت دیوار» به نویسندگی آرش منصوری و کارگردانی مرجان قاسمی از دهلران، «نورالدین» به نویسندگی و کارگردانی ابوالفضل اجاقپور محمودی از تبریز، » من باید بروم» به نویسندگی حمید ناطقی و کارگردانی سحر محسنی ازساری، «عروس» کاری از مسعود ابراهیمی از اصفهان، «جنگ زیر پوست من و مادرم» کاری از بهنام کاوه از آبادان و «اشک سر خط مشق» به نویسندگی مریم طرفی و کارگردانی عبدالحسین جلیل نسب از خرمشهر اجرا  شد. امشب در آخرین روز از کار بیستمین جشنواره ملی فتح خرمشهر، آئین اختتامیه با حضور علی مرادخوانی، معاون هنری و مهدی شفیعی مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساعت ۲۱ در تالار خلیج فارس خرمشهر برگزار و این جشنواره برگزیدگان خود را خواهد شناخت.

بیستمین جشنواره ملی فتح خرمشهر به دبیری همایون قنواتی از۱۰ تیر کار خود را آغاز کرد و از مجموع ۱۰۴ اثر صحنه و ۲۸ اثر میدانی از ۲۸ استان رسیده به دبیرخانه۱۰ تئاتر صحنه ای و ۹ نمایش میدانی از ۱۵ استان در بخش مسابقه با هم به رقابت پرداختند. در این دور از جشنواره دو تئاتر صحنه ای در بخش میهمان نیز شرکت داشتند.
منبع: خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .