تبیان، دستیار زندگی
وزیر نیرو گفت: قیمت برق در ایران بسیار کمتر از سایر کشورهاست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهای برق در ایران بسیار ارزان‌تر از دیگر کشورهاست

وزیر نیرو گفت: قیمت برق در ایران بسیار کمتر از سایر کشورهاست.

پیشخوان خبر تبیان
بهای برق

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، حمید چیت‌چیان در حاشیه بازدید از پروژه در حال احداث نیروگاه ۴۶۰ مگاواتی غرب مازندران در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح چند طرح در شرق مازندران اظهار کرد: آب گیری سد گلورد یکی از این طرح ها بود که علاوه بر رفع مشکل آب شرب سه شهر نکاء، بهشهر و گلوگاه آب کشاورزی اراضی پایین دست را نیز تامین می کند.

وی افزود: این پروژه علاوه بر کنترل سیل شهر نکاء و روستاهای پایین دست در بحث گردشکری نیز حائز اهمیت است.

وزیر نیرو از آبرسانی به سوادکوه و ۱۴ روستای لفور به عنوان دیگر پروژه ها یاد کرد.

چیت چیان در ادامه به نیروگاه ۴۶۰ مگاواتی غرب مازندران در نوشهر اشاره کرد و گفت: تا پایان امسال واحد گاز به ظرفیت  ۳۱۰ مگاوات این پروژه به بهره بهره‌برداری می رسد.

وی تصریح کرد: طی یک سال گذشته دو واحد ۲۵ مگاواتی در نوشهر و بهشهر نصب شد.

چیت‌چیان در رابطه با پیگیری‌های انجام شده در شبکه توزیع برق در استان مازندران، گفت: مجموعاً از تابستان گذشته تا تابستان امسال برای تولید برق و شبکه توزیع  مبلغی حدود ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه برق یک خدمت بسیار گران قیمت است، افزود: اگر قیمت نفت را با تمام کشورهای همسایه مقایسه کنیم، مشاهده می شود که قیمت برق در ایران کمتر از این کشورهاست و مردم باید به سمت مدیریت مصرف انرژی بروند تا از این طریق هزینه‌ را کاهش دهند.

چیت چیان با اشاره به اینکه برای تولید، انتقال و توزیع برق دولت هیچ کمکی به وزارت نیرو نمی‌کند، گفت: این امر بدان معناست صنعت برق باید با اتکا به درآمد خود اداره شود.


منبع : ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .