تبیان، دستیار زندگی
ست  حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی، جوامعی را كه از احكام و معارف الاهی فاصله گرفته‌اند را محكوم به فنا دانست.   حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی، امروز در دیدار جمعیت خواهران كانون قرآن و اعضای انجمن اسلامی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امر به معروف و نهی از منكر از وظایف انجمن‌های اسلامی است

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی، جوامعی را كه از احكام و معارف الاهی فاصله گرفته‌اند را محكوم به فنا دانست.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی، امروز در دیدار جمعیت خواهران كانون قرآن و اعضای انجمن اسلامی سازمان برق اراك، شیعه بودن را یك افتخار دانست و اظهار داشت: برای انسان‌ها افتخاری از این بالاتر نیست كه پیروان واقعی مكتب اهل بیت (ع) باشند و از هدایت‌های الاهی بهره‌مند شوند.
وی ادامه داد: شیعه بودن شرایطی دارد و كسانی كه خود را شیعه واقعی می‌دانند، باید به آن شرایط پایبند باشند. شیعه باید مایه آبرومندی اهل بیت (ع) و اسلام باشد به شكلی كه وقتی انسانی، شیعه‌ای را مشاهده كرد او را تابلویی از معارف دین بداند.
این مرجع تقلید رعایت احكام الاهی را موجب پاكی و نشاط جامعه ارزیابی كرد و خاطر نشان ساخت: امتی كه حلال و حرام خدا را رعایت نكند، موسیقی مبتذل را گسترش دهد و احكام و معارف الاهی را رعایت نكند، رستگار و محترم نخواهد شد. انتظار ائمه (ع) و پیامبر اعظم (ص) از جامعه اسلامی، اجرای مقاصد و برنامه‌های دینی است.
وی در ادامه از وجود انجمن‌های اسلامی در مراكز آموزشی و دولتی تقدیر كرد و یادآور شد: حراست از شعایر اسلامی، حفظ احكام خداوند و امر به معروف و نهی از منكر یكی از وظایف انجمن‌های اسلامی است و كسانی كه در این راه گام بردارند، از نیروهای خدا و امام عصر (عج) هستند.