تبیان، دستیار زندگی
ست    هیچ کار کیفی ، متقن و مستحکم بدون تحقیق و پژوهش و تعمق درجوانب مختلف آن ، میسر نمی شود . نماینده ولی فقیه در خراسان با بیان این مطلب افزود : پایه و اساس ریشه هر اقدامی که بتواند در زمان ه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تولید علم ، نوآوری و نو اندیشی از ضروریات کار حوزه های علمیه است

هیچ کار کیفی ، متقن و مستحکم بدون تحقیق و پژوهش و تعمق درجوانب مختلف آن ، میسر نمی شود .

نماینده ولی فقیه در خراسان با بیان این مطلب افزود : پایه و اساس ریشه هر اقدامی که بتواند در زمان های کوتاه ، میان و دراز مدت برای جامعه مفید واقع شود ، تحقیق و پژوهش است .

وی افزود : انجام کارهای تحقیقاتی گروهی و منسجم به خصوص در حوزه ها که مرکز تحقیق و پژوهش و تولید علم ، نوآوری و نواندیشی هستند ، از ضروریات است .

تولیت آستان قدس رضوی گفت: ما معتقدیم دین اسلام ، دین جامع و کتاب آسمانی ما ، بیانگر تفکر ، اندیشه و شریعتی ممتاز در بین همه مکاتب و اقوام است ، بنابراین حوزه ای که مروج اسلام و کتاب الهی و معیار آن فقه و دین اسلامی است . باید در تمام زمینه های فقهی ، حقوقی ، فکری ، اجتماعی ، اقتصادی ، روانشناسی و سایر علوم صاحب نظر باشد برای دنیای اسلام و جامعه بشری راهکار ارائه دهد .

مدیر عامل حوزه علمیه خراسان تصریح کرد : امروز مسئولیت حوزه علمیه در رابطه با نیازهای بشری ، بسیار سنگین است ، زیرا حوزه است که افکار عمومی را هدایت کرده و تصویر درستی از اسلام ناب و کمالات انسانی ارائه می دهد .

آیت الله واعظ طبسی به اهتمام آستان قدس رضوی در جهت فراهم نمودن امکانات تحقیق و پژوهش در دانشگاه علوم اسلامی رضوی بنیاد پژوهش های اسلامی اشاره کرد و گفت : ظرفیت بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی بیشتر از تعداد استفاده کنندگان فعلی است از امکانات مناسبی نیز دردانشگاه علوم اسلامی رضوی فراهم شده است که طلاب حوزه علمیه می توانند از فضا ها و امکانات به نحو مطلوب از تمامی استعداد ، توانمندی ، انگیزه و عشق جوانان برای طرح مسائل جدید و پاسخگویی به شبهات استفاده کرد .

در این دیدار که در تالار اماکن متبرکه رضوی برگزار شد ، سه تن از طلاب سطوح مختلف و یک تن از اساتید به نمایندگی از سوی محققین حوزه علمیه خراسان به طرح دیدگاه های خود از قبیل ضرورت تدوین یک طرح استراژیک و راهبردی برای حوزه علمیه خراسان و نیاز سنجی ها ، اولویت بندی ها ، تولید نظریه و اندیشه ، پیرایش و تذهیب متون ، استعداد یابی ، استفاده بهینه از ظرفیت ها و امکانات ، تامین معیشت محققان ، وارد کردن پژوهش به متن حوزه ، آزاد اندیشی در تولید علم و ....پرداختند که از حوزه علمیه خراسان پاسخگویی شد .

در پایان این جلسه آیت الله واعظ طبسی از نمایشگاه تبلیغات علمی و محققین حوزه علمیه خراسان بازدید و از نزدیک در جریان موضوعات تحقیق و توضیحات محققین قرار گرفت و از محققین بر جسته با عطای هدایایی تقدیر شد .