تبیان، دستیار زندگی
ست  آیت الله جلالی خمینی گفت: مردم ایران با شجاعت و ایثار وجوانمردی و استقامت و پشتوانه و اتكا به نیروی لایزال الهی خرمشهر را آزاد كردند. آیت الله جلالی خمینی ، در مورد آزاد سازی خرمشهر گفت: آزادی خر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آزادی خرمشهر ، مظهر غیرت و وحدت ملت ایران است

آیت الله جلالی خمینی گفت: مردم ایران با شجاعت و ایثار وجوانمردی و استقامت و پشتوانه و اتكا به نیروی لایزال الهی خرمشهر را آزاد كردند.

آیت الله جلالی خمینی ، در مورد آزاد سازی خرمشهر گفت: آزادی خرمشهر مظهر غیرت و توانمندی و وحدت ملت ایران است،‌ همچنانكه در طول تاریخ مردم ما هر گاه اراده كرده و خواسته اند حماسه آفریده اند، حماسه هایی كه در طول تاریخ بی نظیر بود. آزادی خرمشهر نیز یكی از بزرگترین حماسه های ملت ایران است.

امام جماعت مسجد احمدیه نارمك با اشاره به جمله امام (ره) در مورد آزادی خرمشهر بیان كرد: امام خمینی (ره) در حقیقت با بیان این جمله كه''خرمشهر را خدا آزاد كرد'' بار دیگر عنایت و توجه خاص پروردگار را به ملت ایران یاد آور شدند و ملت را در اوج اقتدار و پیروزی متوجه الطاف الهی و امداد پروردگار كردند ، تا مردم و رزمندگان مغرور نشده و بتوانند حافظ خوبی برای دستاوردهای این پیروزی باشند.

جلالی خمینی بزرگترین رمز پیروزی ملت را همچنانكه امام خمینی تاكید می كردند وحدت بر شمرد و اظهار داشت : وحدت همه اقشار ملت كه مورد تاكید امام (ره) بود،‌ در همه مراحل انقلاب و جنگ باعث حفظ ارزشهای الهی موجب پدید آمدن افتخارات ملی شد و همواره باعث شود، كه ایران در دنیا با اقتدار و عزت و با حفظ سرمایه های مادی و معنوی موانع مشكلات را از سر راه خود بردارد.
وی در مورد ارزش آزاد سازی خرمشهر از دیدگاه دشمن تصریح كرد: دشمن هركز فكر نمی كرد، كه ایران بتواند خرمشهر را فتح كند زیرا اعلام كرده بود اگر خرمشهر آزاد شود، كلید شهر بغداد را به فاتحان خرمشهر خواهیم داد.

بنا بر این كار از نظر تكنیك جنگی غیر قابل تصور بود در صورتی كه دشمن وارد خاك خرمشهر شده بود و خسارت فراوان به بار آورده و هزاران نفر اسیر و تلفات سنگینی را متحمل شده بود.

جلالی خمینی در ادامه گفت: در حالیكه نیروهای رزمنده ایرانی با فضل خدا و با عنایت پروردگار با محاصره سلاح های مكانیزه نیز دست یافتند، دشمن از نظر تاكتیك و روحیه نظامی محتمل ضربات سنگینی شد.

وی در پایان خاطر نشان كرد: با یاد آوری خاطرات آزاد سازی خرمشهر و تجلیل از شهدا و رزمندگان این عملیات متذكر می شدم كه باید دستاوردهای جنگ را كه با فداكاری و شهادت بهترین جوانان این مملكت بدست آمده حفظ كرد و برای تجاء و آبادانی خرمشهر آنچنان كه شایسته ملت ایران است با تمام قوا و وحدت تلاش كرد.