تبیان، دستیار زندگی
روابط عمومی فرمانداری تبریز درباره شنیده شدن صداهای نامتعارف در سطح شهر با صدور اطلاعیه ای توضیحاتی ارائه کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توضیحات فرمانداری تبریز درباره صداهای نامتعارف

روابط عمومی فرمانداری تبریز درباره شنیده شدن صداهای نامتعارف در سطح شهر با صدور اطلاعیه‌ای توضیحاتی ارائه کرد.

پیشخوان خبر تبیان
فرمانداری

به گزارش  تبیان به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، در این اطلاعیه عنوان شده است: از صبح امروز اخبار متفاوت و گاهی نگران‌کننده در رسانه‌های جمعی منتشر شده است، مبنی بر شنیده شدن صدای انفجار در سطح شهر تبریز که با توجه به انتشار اخبار متفاوت از این اتفاق همچنین انتشار مصاحبه‌ای از فرماندار شهرستان تبریز، لازم است در این خصوص توضیحاتی خدمت شهروندان ارائه شود.

حوالی ساعت پنج صبح امروز صدایی شبیه به انفجار حوالی سه‌راهی ارتش و حافظ شنیده می‌شود و به دنبال آن یکی از دوستان رسانه‌ای طی تماس با فرماندار تبریز علت را جویا می‌شود، شهرتی‌فر پس از استعلام از فرماندهی انتظامی شهرستان، به خبرنگار اطلاع می‌دهد صدای شنیده شده ناشی از ترکیدگی لاستیک کامیون است و خوشبختانه مورد خاصی نبوده است.

پس از ساعت 6:30 صبح همان روز همکاران اداره گاز حدفاصل چهارراه آبرسان تا سه‌راهی زعفرانیه اقدام به ایمن‌سازی و تعمیر خطوط گازرسانی می‌کنند و به همین دلیل صداهایی در این محدوده به گوش می‌رسد.

متأسفانه برخی دوستان رسانه‌ای این دو موضوع را به هم ربط می‌دهند و علاوه بر انتشار مصاحبه‌ای از معاون فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی استان مبنی بر بروز انفجار گاز، مصاحبه‌ای را با فرماندار  شهرستان تبریز که در جلسه منتخبان شوراهای کلان‌شهرها در تهران به سر می‌برد، منتشر می‌کنند که قطعاً به سبب متفاوت بودن دو اتفاق اشاره شده، مصاحبه‌های منتشره موجب افزایش شایعات و گمانه‌زنی‌ها در سطح شهر می‌شود.

از آنجایی که صدای ترکیدن لاستیک با صداهای ناشی از عملیات تخلیه گاز متفاوت است، جای تعجب دارد با پیش‌کشیدن صدای شنیده‌شده در محله بارون آواک که قبل از عید سعید فطر به وقوع پیوسته بود، شرایطی ایجاد می‌شود که شهروندان احساس کنند مسؤولان شهرستان از اتفاقات واقعه بی‌خبر هستند!

ضمن تأکید بر لزوم اطلاع‌رسانی ادارات روابط عمومی دستگاه‌های خدمت‌رسان از قبیل گاز، برق، مخابرات و ... در خصوص برنامه‌های اجرایی در سطح شهر، به اطلاع شهروندان محترم می‌رساند برای رفع نگرانی مردم موارد احتمالی امنیتی توسط نیروی انتظامی و فرمانداری شهرستان تبریز اطلاع‌رسانی می‌شود و در صورت پیش‌بینی وقوع اتفاقات و بحران، مراتب توسط اداره کل مدیریت بحران استانداری اطلاع‌رسانی می‌شود.

از این رو با توجه به جمیع موارد ذکرشده، از همکاران رسانه‌ای تقاضا داریم ضمن رعایت اصول، اخلاق و رسالت اطلاع‌رسانی صحیح ضمن انعکاس متناسب رویدادها و مصاحبه‌های مرتبط در این خصوص، موجبات کاهش نگرانی و رفع شایعات در جامعه را فراهم سازند و ضمن ارتباط با منابع موثق خبری و مسؤولان ادارات ذی‌ربط، از تفسیر و گمانه‌زنی خودداری کنند.

یقیناً با علم به جایگاه رفیع رسانه‌ها در جامعه، بر این باور هستیم همراهی و احساس وظیفه همکاران محترم به رفع حواشی در سطح شهر کمک خواهد کرد.

در پایان لازم می‌دانیم از همکاری‌های صمیمانه رسانه‌ها و سایت‌های خبری در خصوص انعکاس اخبار و رویدادها تشکر کنیم و امیدواریم ارتباط مستمر رسانه‌ها با مسؤولان شهر موجب انعکاس صحیح اخبار و اطلاعیه‌ها شود.


منبع: فارس

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .