تبیان، دستیار زندگی
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از معرفی سه عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد به این شورا خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سه عضو هیئت‌امنای دانشگاه آزاد معرفی شدند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از معرفی سه عضو هیئت‌امنای دانشگاه آزاد به این شورا خبر داد.

پیشخوان خبر تبیان
منصور کبگانیان

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری تسنیم، منصور کبگانیان دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در حاشیه نود و چهارمین جلسه ستاد نقشه جامع علمی در جمع خبرنگاران درباره معرفی فردی به عنوان رئیس دانشگاه آزاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در حال حاضر خلأ اعضای هیئت امنا در دانشگاه آزاد مسئله مهمی است که باید در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار بگیرد.

وی افزود: سه نفر به عنوان عضو هیئت امنای این دانشگاه  به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شدند که بررسی تأیید صلاحیت این سه نفر در جلسه آینده شورا انجام می‌شود.

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور  درباره مصوبات جلسه روز گذشته این ستاد نیز گفت: در پیش از دستور، برخی اعضا در رابطه با اهداف توسعه پایدار سند 2030 ابراز نگرانی کرده است که مشکل بخش آموزش این اهداف با رهنمودهای مقام معظم رهبری و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی رفع شد و قرار شد بخش‌های دیگر نیز بررسی شود.

کبگانیان با بیان اینکه نحوه تعامل جمهوری اسلامی ایران با این گونه مصوبات بین‌المللی باید در یک چارچوب مشخص انجام شود، تاکید کرد: البته سند جامعی برای تمام همکاری‌های بین‌المللی در حوزه‌های علمی، آموزشی و پژوهشی در حال تدوین است که در اولین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی می‌‌شود.

وی در همین زمینه افزود: دو هدف از 17 هدف توسعه پایدار سند 2030 به آموزش مرتبط بود که با توجه به سند تحول آموزش و پرورش بررسی شد و اهداف دیگر به مسائلی مانند محیط زیست یا انرژی مرتبط می‌شود که در این زمینه‌ها نیز اسنادی در دست داریم. جمهوری اسلامی مانند کشورهای عقب‌افتاده نیست که برنامه‌ای کلان نداشته باشد. تعامل ما با کشورهای دیگر در چارچوب اسناد بالادستی خودمان است که این اسناد قابلیت به روزرسانی دارند و نحوه تعاملات بین‌المللی نیز در آنها مورد تأکید قرار گرفته است.

دبیر ستاد راهبردی نقشه جامع علمی کشور همچنین به دستور دیگر این جلسه اشاره کرد و گفت: در ادامه جلسه امروز گزارش جامعی در رابطه با عملکرد شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان ارائه شد. این شهرک دارای 480 شرکت فناوری و 4 هزار نیروی تمام وقت و بیش از 2 هزار نیروی نیمه‌وقت و 1300 پروژه، 41 میلیارد تومان خروجی فناوری، 83 میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری و 10 میلیون دلار ارزش صادرات دارد.

وی در پایان از اتمام بررسی سند ملی فناوری‌های نرم و فرهنگی خبر داد و گفت: اعضای ستاد و ساختار این سند به تصویب رسیده است. این سند با یک مقدمه، 8 ماده، 9 تبصره، 10 راهبرد و 49 اقدام ملی در پروسه ابلاغ قرار می‌گیرد.

منبع : تسنیم

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .