تبیان، دستیار زندگی
نتایج یک پژوهش نشان داده است، سالانه بیش از 5 میلیون نفر در جهان به سرطان روده مبتلا می شوند که حداقل 3 میلیون نفر از آنها، جان خود را از دست می دهند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مرگ سالانه 3 میلیون نفر در اثر سرطان

نتایج یک پژوهش نشان داده است، سالانه بیش از 5 میلیون نفر در جهان به سرطان روده مبتلا می‌شوند که حداقل 3 میلیون نفر از آنها، جان خود را از دست می‌دهند.

پیشخوان خبر تبیان
سرطان

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری فارس، تازه‌‌ترین تحقیقات نشان داده است، آمار افرادی که به سرطان روده مبتلا می‌شوند در همه کشورهای دنیا رو به افزایش است و آنچه که ابتلا به این نوع سرطان را افزایش داده، مصرف مشروبات الکلی است.

بر اساس نتایج به دست آمده از یک مطالعه، مصرف حتی مقدار کمی مشروبات الکلی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان روده را تا یک پنجم قطعیت بخشد و زمینه را برای بروز دیگر سرطان‌های خطرناک فراهم کند؛ سرطان دستگاه گوارش، معده، پانکراس و کبد از دیگر سرطان‌هایی است که به دنبال سرطان روده پدید می‌آیند.

مطالعات جهانی نشان می‌دهد، سرطان روده، دستگاه گوارش، معده، پانکراس و کبد شایع‌ترین سرطان‌ها در سراسر دنیا هستند.

مصرف روزانه مشروبات الکلی تا 21 درصد احتمال بروز سرطان روده را افزایش می‌دهد و هرچه این میزان مصرف روزانه بیشتر شود به همان ترتیب احتمال ابتلا به سرطان روده نیز افزایش می‌یابد.

بر اساس این بررسی حدود 5 میلیون نفر در جهان، سالانه به سرطان روده مبتلا می‌شوند و 3 میلیون نفر نیز به علت ابتلا به این نوع سرطان، جان خود را از دست می دهند؛ بیش از یک سوم از مرگ و میرهای سرطانی تنها مربوط به سرطان روده بزرگ می‌شود.

به گفته محققان، افرادی که بیش از دو لیوان مشروبات الکلی در طی روز مصرف می‌کنند، خطر ابتلا به سرطان پانکراس، معده و کبد را در خود افزایش می‌دهند.

مطالعات جهانی نشان می‌دهد، سرطان روده، دستگاه گوارش، معده، پانکراس و کبد شایع‌ترین سرطان‌ها در سراسر دنیا هستند.

دکتر لیزا وایلد، مدیر تحقیقات سرطان روده در انگلستان می‌گوید: «عدم مصرف الکل، داشتن وزن سالم، ورزش بیشتر و عدم استعمال دخانیات تفاوت بزرگی را در سلامتی پدید می‌آورد که فرد را نه تنها از سرطان، بلکه از هر بیماری دیگری دور نگه می‌دارد».

محققان خاطرنشان کردند، مصرف الکل در سراسر اروپا بالاتر از هر منطقه دیگری در جهان است، ضمن اینکه 90 درصد از اروپایی‌ها از ارتباط بین الکل و سرطان مطلع نیستند.

منبع: فارس

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .