تبیان، دستیار زندگی
ست  حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی، ارایه مشاوره در مدارس علمیه را اقدامی قابل تقدیر عنوان كرد.   حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی، در دیدار مسؤول اداره تهذیب و تربیت امور مدارس علمیه قم و جمعی از مشاوران مد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مشاوره در حوزه‌های علمیه ضروری است

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی، ارایه مشاوره در مدارس علمیه را اقدامی قابل تقدیر عنوان كرد.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی، در دیدار مسؤول اداره تهذیب و تربیت امور مدارس علمیه قم و جمعی از مشاوران مدارس اظهار داشت: ارایه مشاوره به طلاب با استفاده از روش‌های جدید بسیار لازم و قابل تقدیر است.
وی با بیان این‌كه همه طلاب به نوعی نیازمند مشاوره هستند، گفت: برنامه‌هایی كه با هدف هدایت انسان‌ها و تذكر و مشاوره در ابعاد مختلف جامعه صورت می‌گیرد، اهمیت فراوان دارد.
این مرجع تقلید شناسایی معضلات و آسیب‌های حوزه‌های علمیه و یافتن راه‌كارهای مناسب برطرف برطرف كردن مشكلات را مورد تأكید قرار داد و افزود: در گذشته هم بحث مشاوره و تهذیب نفس در حوزه‌ها وجود داشته است. به این صورت كه افراد با سابقه در مدارس ساكن می‌شدند و با رفتار و اخلاق خود، زمینه تربیت طلاب جوان را فراهم می‌كردند.
وی وجود مشاوران را برای آینده حوزه مفید ارزیابی كرد و ادامه داد: نتیجه كار مشاوران در آینده مشخص خواهد شد. زیرا خدمات این افراد باعث بهبود وضعیت تهذیب اخلاق، درس و تبلیغ طلاب می‌شود.
حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی همه طلاب را به التزام عملی نسبت به دستورات دینی و اخلاق اسلامی سفارش كرد و خاطر نشان ساخت: مشاوران باید بیشتر از دیگران به تهذیب نفس بپردازند.