تبیان، دستیار زندگی
مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد از آغاز اعطای تسهیلات به اهالی قلم از یک ماه دیگر خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آغاز اعطای تسهیلات به اهالی قلم از یک ماه دیگر

مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد از آغاز اعطای تسهیلات به اهالی قلم از یک ماه دیگر خبر داد.

پیشخوان خبر تبیان

همایون امیرزاده

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری مهر، همایون امیرزاده مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز در آیین تجلیل از ۱۱۰ پیشکسوت اهل قلم که در کتابخانه ملی برگزار شد، از جانب صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سیدعباس صالحی معاون امور فرهنگی این وزارتخانه به جهت غیبت شان در این برنامه از حاضرین در سالن عذرخواهی کردو گفت: غیبت وزیر ارشاد به دلیل طولانی شدن جلسه با نمایندگان در مجلس و غیبت آقای صالحی هم به دلیل کسالتی است که از دو روز قبل دچار آن شده اند.

وی سپس با اشاره به برنامه های معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد در زمینه پاسداشت و تکریم اهل قلم گفت: حدود یک سال و نیم پیش جلسه ای در معاونت فرهنگی وزارت ارشاد به منظور ایجاد ارتقای نظام ارزش گذاری اهل قلم برگزار شد که در آن پیشنهادات مختلفی مطرح شد. که یکی از آنها کارت منزلت بود که متاسفانه آن بلایی که نباید، سرش آمد. اما آقای جلیسه مدیرعامل خانه کتاب  پیشنهادات خوبی در این جلسه مطرح کرد و در نهایت تصمیم بر این شد بخش عمده ای از سیاستگذاری ها در حوزه اهل قلم به خانه کتاب برگزار شود.

وی در ادامه با اشاره به ساماندهی حدود ۱۴هزار اهل قلم در معاونت مطبوعش به مقایسه وضعیت مالی این معاونت در بدو ورود سیدعباس صالحی تا به امروز پرداخت و گفت: زمانی که آقای صالحی به معاونت فرهنگی آمد این معاونت ۶۶ میلیاردتومان بدهی قراردادی داشت خوشحالم امروز اعلام کنم، که امروز نه تنها بدهی خاصی نداریم بلکه حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیاردتومان در بخش های مختلف اندوخته شده که بخش زیادی از این رقم به سمت کتابفروشی ها روانه شده است.

وی در ادامه با اشاره به ساماندهی حدود ۱۴هزار اهل قلم در معاونت مطبوعش به مقایسه وضعیت مالی این معاونت در بدو ورود سیدعباس صالحی تا به امروز پرداخت و گفت: زمانی که آقای صالحی به معاونت فرهنگی آمد این معاونت ۶۶ میلیاردتومان بدهی قراردادی داشت خوشحالم امروز اعلام کنم، که امروز نه تنها بدهی خاصی نداریم بلکه حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیاردتومان در بخش های مختلف اندوخته شده که بخش زیادی از این رقم به سمت کتابفروشی ها روانه شده است. وی اجرای طرح های عیدانه، تابستانه و پاییزه کتاب و راه اندازی کتابفروشی ها در مناطق کمتر برخودار کشور را از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه عنوان کرد و گفت: خوشبختانه روند تغییر کاربری کتابفروشی ها به واحدهای دیگر در طول هشت ماه گذشته متوقف شده است که این یک خبر و نوید بسیار خوب است. مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد در ادامه از آغاز اعطای تسهیلات به اهالی قلم از یک ماه دیگر خبر داد.

این مقام مسئول در وزارت ارشاد همچنین درخصوص برگزاری مناسبت روز قلم طی روز جاری و یک روز قبل از این مناسبت ثبت شده در تقویم گفت: بنده خودم دو سه دوره دبیر جشنوراه خلیج فارس بودم اما گاهی پیش می آمد به دلیل برخی مسائل اجرایی به جای دهم اردیبهشت که روز ملی خلیج فارس است در روز نهم یا یازدهم اردیبهشت این جشنواره را برگزار می کردیم، لذا این مسئله تضادی با اهمیت دادن به مناسبت روز قلم ندارد. در پایان این مراسم از کتاب «یادگار ماندگار» که حاوی پرتره های ۱۱۰ پیشکسوت اهل قلم است رونمایی شد.
منبع: خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .