تبیان، دستیار زندگی
سه  جمعیت اسلام و غرب در فرانسه، در راستای گسترش روز‌افزون گفت‌وگو و مذاكره تمدن‌ها، ادیان و فرهنگ‌های دنیا، همایشی با عنوان گفت‌وگوی تمدن‌ها با نگرش به ضرورت گفت‌وگو بین اسلام و غرب برگزار كرد.  &nbs...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگزاری همایش ضرورت گفت‌وگو بین اسلام و غرب توسط جمعیت اسلام و غرب در فرانسه

جمعیت اسلام و غرب در فرانسه، در راستای گسترش روز‌افزون گفت‌وگو و مذاكره تمدن‌ها، ادیان و فرهنگ‌های دنیا، همایشی با عنوان گفت‌وگوی تمدن‌ها با نگرش به ضرورت گفت‌وگو بین اسلام و غرب برگزار كرد.

در این همایش دو روزه كه توسط جمعیت اسلام و غرب، در بروكسل، پایتخت بلژیك برگزار شد فرانسیس لامان، رییس جمعیت اسلام و غرب، طی سخنانی تأكید كرد: این جمعیت جهت گسترش همكاری‌ و گفت‌وگو بین تمدن‌ و فرهنگ‌ها، روابط مستحكمی با سازمان كنفرانس اسلامی، انجمن جهان اسلام و دیگر مؤسسات و شخصیت‌های اسلامی برقرار كرده است.
وی گفت: این همایش به دنبال آن است تا دنیای اسلام و اتحادیه اروپایی روز به روز به هم نزدیك‌تر شوند و اهداف، آرمان‌ها و ارزش‌های مشتركی را بین دو طرف ایجاد كند.
بنابر گزارش خبرگزاری نسیج، این همایش كه امروز پایان می‌یابد، در آن موضوعاتی از قبیل، بررسی هجمه‌های رسانه‌های غربی علیه اسلام، انگیزه‌های هجمه‌های كشورهای غربی علیه اسلام، شناساندن مبادی اسلام و ارزش‌های اخلاقی اسلام به دنیا خصوصاً غرب، اشاعه عدل و صلح در جوامع از نظر اسلام، و دیگر موضوعات مطرح و بررسی شده است.