تبیان، دستیار زندگی
سابقات بین المللی قرآن كریم گشایش یافت با سخنرانی رئیس جمهوری و حضور قاریان برجسته ی جهان اسلام بیستمین دوره مسابقات بین المللی قرآن كریم گشایش یافت.  سید محمد خاتمی در مراسم گشایش بیستمین دوره بین المللی قرآن كریم با ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی و هنری 4 مهر 82

بیستمین دوره مسابقات بین المللی قرآن كریم گشایش یافت



با سخنرانی رئیس جمهوری و حضور قاریان برجسته ی جهان اسلام بیستمین دوره مسابقات بین المللی قرآن كریم گشایش یافت.

سید محمد خاتمی در مراسم گشایش بیستمین دوره بین المللی قرآن كریم با اعلام این مطلب گفت: یاد گرفتن و فهمیدن قرآن بر اساس ِعمل به آن است كه به واسطه مقتضیات دنیای امروز و پیچیده شدن زندگی، نیاز به این كتاب آسمانی بیش از پیش احساس می شود.

رئیس جمهوری، دنیای امروز را دنیای خشونت، ترور، سركوب و تحقیر انسان برشمرد و افزود: در كنار نیاز بیشتر انسان به درك حقیقت، قرآن بهترین وسیله برای برطرف شدن این نیاز انسان است.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، مخاطب قرار گرفتن انسان برای كلام الهی را بهترین تعریف برای انسان برشمرده و گفت: كلام الهی وسیله ای برای فهم انسان است و با شرایط تاریخی و انسانی متناسب است. خاتمی با اشاره به مشكلات امروز دنیای اسلام تأكید كرد: دنیای اسلام امروز از درون و برون در معرض تهدید قرار دارد. از درون، دشمن ظاهرپرستی، افراط گرایی و تمسك به خشونت در برابر خودی و غیر خودی مطرح است و از بیرون نیز با استعمارگرانی كه منافع بشری را فراروی منافع نامشروع خود می دانند، رو به روست.

رئیس جمهوری گفت: به زودی دنیای اسلام از نظر امكانات، جزو قوی ترین و پیشرفته ترین قدرت های جهان در مقابل استعمارگران محسوب می شود؛ با این تفاوت كه ابرقدرتهای دنیا با استفاده از امكانات خود، به ظلم به دیگران می پردازند؛ اما قدرت اسلام برای برقراری عدالت همه جانبه و همت مسلمانان با یكدیگر به كار می رود.

در این مراسم، محمدعلی نظام زاده، سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن تقدیر از تصویب آیین نامه طرح نهضت قرآنی در هیأت وزیران، گفت: تقدیر از برگزیدگان داخلی این دوره از مسابقات، از جمله برنامه های این دوره است كه در كنار تجلیل از 85 برگزیده اول تا سوم عرصه بین المللی صورت می گیرد.