تبیان، دستیار زندگی
اد   دفتر پاسخگویی به سوالات دینی حوزه علمیه قزوین، در سال گذشته به بیش از پنج‌هزار پرسش دینی اقشار مختلف مردم پاسخ داده است.  اقشار مختلف مردم در سال 1384، به صورت حضوری و تلفنی، بیش از پنج‌هزا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حوزه علمیه قزوین به پنج‌هزار پرسش مذهبی پاسخ داد

دفتر پاسخگویی به سوالات دینی حوزه علمیه قزوین، در سال گذشته به بیش از پنج‌هزار پرسش دینی اقشار مختلف مردم پاسخ داده است.

اقشار مختلف مردم در سال 1384، به صورت حضوری و تلفنی، بیش از پنج‌هزار پرسش در زمینه‌های مختلف دینی اعم از احکام، اعتقادی، اخلاقی، قرآنی، روایی، تربیتی، اجتماعی و سیاسی مطرح کرده‌اند که این امر نشان دهنده استقبال مردم قزوین از راه‌اندازی این دفتر است.
پرسشگران افزون بر تماس تلفنی، با حضور خود در دفتر پاسخگویی، خواهان مشاوره و پاسخ به پرسش‌های دینی خود بوده‌اند که پاسخگویان به همه پرسش‌های مطرح شده پاسخ داده‌اند.
دفتر ستاد پاسخ‌گویی حوزه علمیه قزوین با ارایه گزارشی آورده است: مجموعه این پرسش‌ها و پاسخ‌ها، همراه با تاریخ، پاسخ، تحصیلات و جنسیت پرسشگران در دفتری ثبت شده است تا برای ارزیابی و تحلیل‌های علمی مورد استفاده و بهره‌برداری قرار گیرد.
بنابر همین گزارش، دفتر پاسخگویی دینی حوزه علمیه قزوین در سال گذشته با برگزاری میزگرد و جلسات پرسش و پاسخ گروهی در مدارس، به سؤوال‌های پرسشگران، پاسخ‌های متقن و کاملی ارایه كرده است.
گفتنی است، دفتر پاسخگویی به سوالات دینی حوزه علمیه قزوین در سال 84، زیر نظر حجت‌الاسلام باریك‌بین، نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، و با هدف پاسخگویی به پرسش‌های دینی، تعمیق و گسترش باورهای دینی، آسیب‌شناسی فرهنگ عمومی و احیای فرهنگ پرسش و پاسخ در استان قزوین راه‌اندازی شده است.