تبیان، دستیار زندگی
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اجرای سه ویژه برنامه در حوزه های «کتاب و کتاب خوانی»، «بازی ها و سرگرمی های سازنده» و «دست سازه ها» ، تابستانی به یادماندنی را برای کودکان و نوجوانان ایرانی رقم خواهد زد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اجرای سه ویژه برنامه تابستانی در مراکز کانون سراسر کشور

اجرای سه ویژه برنامه تابستانی در مراکز کانون سراسر کشور

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اجرای سه ویژه‌ برنامه در حوزه‌ های «کتاب و کتاب‌ خوانی»، «بازی ‌ها و سرگرمی های سازنده» و «دست‌ سازه ‌ها» ، تابستانی به یادماندنی را برای کودکان و نوجوانان ایرانی رقم خواهد زد.

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از کانون پرورش فكری كودكان و نوجوان، علیرضا حاجیان زاده، امسال نیز هم‌چون سال گذشته «تابستان به یادماندنی» را به‌ عنوان شعار برنامه ‌های تابستانی که برای غنی سازی اوقات فراغت بچه ‌ها در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تدارک دیده شده اعلام کرد.

حاجیان ‌زاده گفت: شیوه ‌نامه اجرای ویژه ‌برنامه ‌های تابستانی امسال از سوی معاونت فرهنگی کانون به نزدیک به یک هزار مرکز فرهنگی هنری این مجموعه در سراسر کشور ارسال شده است.

حاجیان ‌زاده ادامه داد: بر اساس این شیوه‌ نامه‌ تلاش شده با ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه در میان کودکان و نوجوانان انس با کتاب و کتاب ‌خوانی تعمیق و توسعه بیشتری یابد و نیز انگیزه‌ های درونی بچه ‌ها در فرآیند خواندن تقویت شود.

وی هم ‌چنین ساماندهی بازی ‌ها و سرگرمی های سازنده با هدف، ایجاد شور و نشاط، ثبت، احیا و ترویج بازی‌ های بومی و محلی، تقویت تفکر و رشد ذهنی کودکان و نوجوانان با بازی ‌های فکری و غنی ‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان با بازی به عنوان یک واسطه‌ تربیتی را از دیگر زمینه های  تدوین شده در این شیوه‌ نامه‌ دانست.

مدیر عامل کانون ارایه بیش از 40 فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و دینی در قالب‌ های مختلف بر اساس علاقه‌ کودکان و نوجوان در مراکز فرهنگی ‌هنری کانون پرورش فکری در سراسر کشور را از جمله برنامه‌ های این مجموعه فرهنگی برای غنی ‌سازی اوقات فراغت مخاطبان در طول سال دانست و گفت: این فعالیت ‌ها در فصل تابستان و زمان تعطیلی مدارس بسیار پررنگ ‌تر و پرتحرک تر دنبال می ‌شود.

حاجیان ‌زاده سفر تابستانی تریلی سیار نمایش کانون به برخی استان ها را از دیگر برنامه ‌های پیش ‌بینی شده برای اوقات فراغت عنوان کرد و گفت در این برنامه، اجرای دو نمایش «رینارد روباهه» و «جک و لوبیای سحرآمیز» از 4 تیرماه در شهرهای مختلف استان ‌ها تدارک دیده شده است.

وی هم ‌چنین اکران فیلم‌ های کودک و نوجوان در بیش از 70 سالن سینمای کانون پرورش فکری در استان ‌های مختلف را نیز از برنامه ‌های پیش ‌بینی شده برای تابستان امسال اعلام کرد و گفت: این طرح از سال گذشته آغاز و با استقبال خوبی از سوی خانواده ‌ها و مخاطبان مواجه شده است.

مرکز یادگیری سایت تبیان، تنظیم: زینب شاه مرادی