تبیان، دستیار زندگی
شد   مسوول مركز تخصصی تفسیر حوزه علمیه قم در نشست علمی پژوهشی «جایگاه تفسیر و پژوهش‌های دینی» كه از سوی معاونت پژوهشی جامعه‌الزهرا (س) قم برگزار شد، گفت: باید در حوزه‌های علمیه بیش از سایر مراكز علمی، به علم تفسیر ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسوول مركز تخصصی تفسیر، خواستار توجه بیشتر حوزه به تفسیر قرآن شد

مسوول مركز تخصصی تفسیر حوزه علمیه قم در نشست علمی پژوهشی «جایگاه تفسیر و پژوهش‌های دینی» كه از سوی معاونت پژوهشی جامعه‌الزهرا (س) قم برگزار شد، گفت: باید در حوزه‌های علمیه بیش از سایر مراكز علمی، به علم تفسیر قرآن بها داده شود.

حجت‌الاسلام محمد فاكر صبح امروز در میزگرد «جایگاه تفسیر در پژوهش‌های دینی» ، با اشاره به اهمیت محور تعامل تفسیر قرآن با علوم و معارف مختلف در حوزه‌های علمیه گفت: تفسیر به محتوا و مضامین قرآن می‌پردازد و حقایق قرآن را به بشر نشان می‌دهد. از این رو باید در حوزه‌های علمیه بیش از سایر مراكز علمی، به این علم قرآنی بها داد.
وی جایگاه بلند آیات الاحكام را مد نظر قرار داد و افزود: وظیفه ما در سال پیامبر اعظم (ص) آن است كه از قرآن و زندگی پیامبر خدا (ص) محجور نمانیم.
در ادامه، مدیر گروه تفسیر معاونت پژوهشی جامعه‌الزهرا (س) قم، با اشاره به نظریه‌ قرآن ناطق بودن احادیث، برخی اشكالات این دیدگاه را مدنظر قرار داد و اظهار داشت: امامان معصوم (ع) تأكید فراوانی بر توجه به صحت و سقم احادیث داشتند.
حجت‌الاسلام عبدالله موحدی محب افزود: بسیاری از احادیث در طول تاریخ، دچار تحریف شد‌ه‌اند و نمی‌توان آنها را قرآن ناطق خواند. زیرا قرآن، از هر تحریفی مصون است.
وی همچنین تأكید كرد: تفسیر به رای جایز نمی‌باشد و تا جایی كه ممكن است باید از وارد كردن نظریات شخصی و بدون سند و ادله در تفسیر خودداری نمود.