تبیان، دستیار زندگی
فیلم کوتاه مخمصه به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا خاوری به بخش مسابقه دو جشنواره بین المللی در کشورهای آمریکا و ایتالیا راه یافت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«مخمصه» به دو جشنواره جهانی می‌رود

فیلم کوتاه «مخمصه» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا خاوری به بخش مسابقه دو جشنواره بین المللی در کشورهای آمریکا و ایتالیا راه یافت.

پیشخوان خبر تبیان

جشنواره جهانی

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری مهر، فیلم کوتاه «مخمصه» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا خاوری به بخش مسابقه دو جشنواره بین المللی «فیلم های مستقل میامی» در کشور آمریکا و «فیلم های مستند و کوتاه رُم» در کشور ایتالیا راه یافت.

جشنواره «فیلم های مستقل میامی» که در ماه جولای برگزار می شود در این دوره، میزبان فیلم هایی از ۱۸ کشور است و فیلم کوتاه «مخمصه» به عنوان تنها نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه فیلم های یک دقیقه ای برای به دست آوردن تندیس جشنواره با فیلم های «کتیبه ای برای آموزش پرندگان» ساخته نوح انجل و «خبرهای دیگر» ساخته جیسون مانوئل از کشور آمریکا به رقابت خواهد پرداخت. آثار برگزیده در روز ۲۹ جولای (۷ مرداد) معرفی خواهند شد.

«مخمصه» همچنین به عنوان تنها فیلم راه یافته به بخش فیلم های کوتاه ۱ دقیقه ای جشنواره «فیلم های مستند و کوتاه رُم» معرفی شده است.

«مخمصه» همچنین به عنوان تنها فیلم راه یافته به بخش فیلم های کوتاه ۱ دقیقه ای جشنواره «فیلم های مستند و کوتاه رُم» معرفی شده است. این جشنواره در این دوره میزبان فیلم های مستند زیر ۶۰ دقیقه، فیلم های کوتاه زیر ۳۰ دقیقه، فیلم های کوتاه ۱ دقیقه ای، فیلم های کوتاه زیر ۵ دقیقه، فیلم های دانشجویی و سریال است و فیلم کوتاه «مخمصه» تنها فیلم راه یافته به بخش فیلم های یک دقیقه ای این دوره جشنواره است. آثار برگزیده در انتهای ماه جولای معرفی خواهند شد. این سومین نمایش بین المللی این فیلم کوتاه است که پیش از این در ماه ژوئن در جشنواره فیلم برلین فلش به نمایش درآمده بود.

محمدرضا خاوری پیش از این با فیلم های کوتاه «باز باران!»، «شهر شلوغ»، «کمپین»، «مدیا»، «کلاس درس کیارستمی» و... در جشنواره های بین المللی در کشورهایی چون آمریکا، اسپانیا، پرتغال، اسلوانی، هند و... حضور داشته است. کمپانی گونلا پروداکشنز پخش کننده فرانسوی این فیلمساز است.
منبع: خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .