تبیان، دستیار زندگی
ود   نماینده ولی فقیه در سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی، شب گذشته در مراسم گرامیداشت فتح خرمشهر در جمع طلاب حوزه علمیه قم، مهم‌ترین مقطع مقابله با ترفند دشمن را سامان‌دهی جبهه اصول‌گرایان اعلام کرد.  &nbsp...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مهم‌ترین مقطع مقابله با ترفند دشمن، سامان‌دهی جبهه اصول‌گرایان بود

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی، شب گذشته در مراسم گرامیداشت فتح خرمشهر در جمع طلاب حوزه علمیه قم، مهم‌ترین مقطع مقابله با ترفند دشمن را سامان‌دهی جبهه اصول‌گرایان اعلام کرد.

حجت‌الاسلام علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در مراسم گرامیداشت آزادسازی خرمشهر که شب گذشته در مدرسه علمیه شهید صدوقی (ره) قم برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران بزرگ‌ترین اتقاق واپسین دهه‌های هزاره دوم بود که به واسطه عمق و گستره آن، با تهدیدهای عمیق‌تر و گسترده‌تری دست به گریبان است.
وی شناخت ویژگی‌های انقلاب اسلامی را موجب شناسایی تهدیدهای آن دانست و گفت: انقلاب ما انقلابی مکتبی و بر اساس اصالت الله، ضد استعماری، ظلم ستیز و عدالت مدار است که به لحاظ این ویژگی‌ها مورد تهدید دشمنان قرار دارد.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تهدیدها را به دو بخش امنیتی و فرهنگی تقسیم کرد و درباره تهدیدهای امنیتی و نظامی خاطرنشان ساخت: دشمن در ابتدای شکل‌گیری جمهوری اسلامی، غائله‌هایی را در مرزهای غربی کشور به راه انداخت و سپس هشت سال جنگ را به ما تحمیل کرد.
حجت‌الاسلام علی سعیدی به عدم توازن قوا در جنگ ایران و عراق اشاره کرد و نتیجه آن را تصرف دوهزار کیلومتر از خاک کشور در مدت نه ماه برشمرد و افزود: در شرایطی که نیروهای مسلح نابسامان بودند و شخصی مانند بنی صدر جانشینی فرماندهی کل قوا را بر عهده داشت و شهرهایی به تصرف دشمن درآمده بود، تحولات بزرگی در کشور رخ داد.
وی گفت: اولین گام تحولات، سامان‌دهی درونی، برکناری بنی‌صدر و شکل‌گیری سپاه و بسیج بود و با این مقدمات وارد تغییر در رویه جنگ شدیم.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دفاع، تثبیت و هجوم را از مراحل تغییرات در جنگ برشمرد و اظهار داشت: پس از فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر آزادی حصر آبادان، رزمندگان با روحیه‌ای بالا در عملیات ثامن‌الائمه (ع)، حصر آبادان را شکستند در عملیات طریق‌القدس، بستان و در عملیات فتح‌المبین بخش وسیعی از خاک ایران را آزاد كردند و نقطه اوج آن عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر بود.
حجت‌الاسلام سعیدی مرحله دیگر جنگ را مرحله برون‌مرزی و هجوم برشمرد و به عملیات رمضان در عمق پنج کیلومتری عراق، عملیات بدر و خیبر در جزیره مجنون، والفجر 8 در فاو و والفجر 10 در حلبچه اشاره کرد.
وی افزود: در طول هشت سال دفاع مقدس، نوزده عملیات بزرگ، بیست عملیات متوسط و 125 عملیات کوچک انجام شد. در طول 2887 روز جنگ، هزار روز نبرد داشتیم که 793 روز در حال هجوم و 207 روز در حال دفاع بودیم و سرانجام سرافرازانه در این جنگ را پایان دادیم.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تغییر تاکتیک دشمن در مقابله با جمهوری اسلامی ایران پس از شکست در جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: دشمن در محور نخست از تاکتیک جدید خود به تهاجم دیپلماسی بیرونی به عنوان اهرم فشار بین‌المللی دست زد و با عناوین عدم رعایت حقوق بشر، حمایت از تروریسم، داشتن سلاح‌های پیشرفته و اتمی به ما فشار آورد.
حجت‌الاسلام سعیدی سوء استفاده از کشورهای ضعیف در شورای حکام و شورای امنیت و تطمیع ریاست آژانس انرژی هسته‌ای را از دیگر اقدامات جدید دشمن برشمرد و گفت: از دیگر فعالیت‌های دشمن جریان‌سازی سیاسی داخلی و حمایت از چهر‌ه‌های همگرا با افکار غرب و تشدید اختلافات قومی و نژادی بود.
وی محور بعدی اقدامات دشمن را تهاجم فرهنگی در جهت بی‌هویت و بی‌تفاوت کردن جامعه و کشاندن جوانان به ابتذال و گسترش چالش‌های فرهنگی و طرح شبهاتی، مانند دین حداقلی و حداکثری، مشروعیت و مقبولیت و محدوده اختیارات ولایت فقیه اعلام کرد.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نتیجه این اقدامات را برهم زدن موازنه قدرت به نفع خود در طول دوران اصلاحات، تصاحب قوه مجریه و مقننه به وسیله عناصر هم‌فکر و هنجارشکن و طرح مسایل ضد نظام در روزنامه‌های زنجیره‌ای عنوان کرد.
حجت‌الاسلام سعیدی با اشاره به برخی اقدامات در جهت مقابله با این جریانات گفت: یکی از اقداماتی که در جهت مقابله با تاکتیک‌های جدید استعمار انجام شد، جریان‌شناسی استحاله و افشاگری اندیشه اصلاح‌طلبان بود که اولین بار توسط رهبر فرزانه انقلاب اسلامی صورت پذیرفت و علما و در صدر آنان آیت‌الله مصباح یزدی آن را دنبال كرد.
وی مهم‌ترین مقطع مقابله با تاکتیک دشمن را سامان‌دهی جبهه اصول‌گرایان برشمرد و تصریح کرد: اولین ثمره این کار تغییر ساختار شورای شهر تهران بود. از سویی نهادهای مسؤول، مانند شورای نگهبان و صداوسیما وظیفه‌مند شده و در برابر این تهدیدها ایستادند.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عملکرد عجولانه و افراطی اصلاح‌طلبان در مطرح کردن دیدگاه‌هایشان را از عوامل مهم توفیق اصول‌گرایان در چند سال اخیر دانست.
حجت‌الاسلام سعیدی دستیابی اصول‌گرایان به شورای شهر، قوه مقننه، قوه مجریه و وحدت رویه سه قوه در محور رهبری را از نتایج این اقدامات ذکر و تصریح کرد: در طول 27 سال گذشته، هیچ گاه شرایط به این اندازه مناسب نبوده است.
وی دستیابی ایران به دانش هسته‌ای را دیگر دستاورد مقابله، تاکتیک‌های دشمن برشمرد و گفت: مساله هسته‌ای بعد از ریاست جمهوری دکتر احمدی‌نژاد جدی شد. پیش از آن دشمن ما را بازی می‌داد و تصور می‌کرد پس از حجت‌الاسلام سید محمد خاتمی کسی روی کار می‌آید که اهداف آنان را دنبال کند.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اختلافات داخلی دولت امریکا، نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری این کشور، وضعیت حماس، گرفتاری امریکا در عراق و رزمایش بزرگ نیروهای دریایی سپاه و نامه دکتر احمدی‌نژاد عواملی هستند که امریکا نتواند با دستیابی ایران به دانش هسته‌ای مقابله کند.
حجت‌الاسلام سعیدی پنج گزینه را فرا روی دولت امریکا نسبت به عکس‌العمل در برابر دستیابی ایران به انرژی هسته‌ای معرفی کرد و تصریح کرد: امریکا یا باید دست به تهدید اقتصادی بزند، یا به حرف روسیه و چین گوش دهد و از مواضع خود عقب‌نشنینی کند، یا بدون دستیابی به توافق کاری انجام دهد، یا در برابر روسیه و چین بایستد و یا این‌که دست به اقدامات یک جانبه بزند.
وی با اشاره به انتخابات آتی مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: این انتخابات از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و کسانی که قبلا در انتخابات شکست خورده‌اند در صدد موفقیت در این انتخابات و تثبیت مواضع خویش هستند.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از طلاب خواست تا با رای خود وزانت مجلس خبرگان رهبری را حفظ کنند.
حجت‌الاسلام علی سعیدی در پایان با اشاره به کاریکاتور موهن به آذری‌ها در روزنامه ایران جمعه تصریح کرد: این کاریکاتور کوچک به دست یک عنصر نادان، می‌تواند موجب بروز اختلافات بزرگی در کشور شود که باید با هوشیاری از وحدت و وفاق ملی دفاع کرد.