تبیان، دستیار زندگی
ست  آیت‌الله نوری همدانی وابستگی به غرب، حاكم شدن دست‌نشاندگان و نفوذ جریان فراماسونری را از علل ضعف و خودباختگی مسلمانان و شكست تمدن عظیم اسلامی در برابر دنیای غرب عنوان كرد.   همزمان با سوم خرداد، سالروز...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وابستگی به غرب سبب خودباختگی مسلمانان است

آیت‌الله نوری همدانی وابستگی به غرب، حاكم شدن دست‌نشاندگان و نفوذ جریان فراماسونری را از علل ضعف و خودباختگی مسلمانان و شكست تمدن عظیم اسلامی در برابر دنیای غرب عنوان كرد.

همزمان با سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر، جمعی از پرسنل نیروی زمینی ارتش قم با آیت‌الله نوری همدانی دیدار و گفتگو كردند.

آیت‌الله   نوری همدانی در جمع پرسنل نیروی زمینی ارتش فتح خرمشهر را مشابه پیروزی و وعده داده شده به پیامبر در سوره فتح دانست و تصریح كرد: خداوند این فتح را بوجود آورد تا كسانی كه كار ما را بی‌اساس می‌دانند به این واقعیت پی ببرند كه خداوند هر كس را كمك كند، پیروز است و بعد از فتح خرمشهر رزمندگان ما قدم‌های بیشتری برداشتند و عزت و افتخار را برای كشور ما فراهم نمودند.

این مرجع تقلید با اشاره به چند آیه از سوره فتح با برشمردن صفات یاوران پیامبر(ص) گفت: همگی ما دوست و یاور پیامبر هستیم و باید در برابر دشمنان خود قوی و با استقامت باشیم و در میان خود صفا و صمیمیت را حاكم كنیم.

آیت‌الله نوری همدانی وابستگی به غرب، حاكم شدن دست‌نشاندگان و نفوذ جریان فراماسونری را از علل ضعف و خودباختگی مسلمانان و شكست تمدن عظیم اسلامی در برابر دنیای غرب عنوان كرد و افزود: در زمانی كه دین به حاشیه رانده شده بود و از آن چیزی باقی نمانده بود امام خمینی (ره) تحولی ایجاد كرد كه نه تنها ایران بلكه دنیا را نجات داد. البته دشمنان با انقلاب ما مغرضانه برخورد كردند، ولی اكنون پس از 27 سال این انقلاب روی پای خود ایستاده و همه می‌دانند اگر به میهن عزیز ما تجاوز كنند به سرنوشت صدام و امثال آن دچار می‌شوند.


**
بنا بر این گزارش آیت‌الله نوری همدانی همچنین در مراسم افتتاحیه همایش دوروزه توجیهی – تخصصی دادسراها و دادگاه‌های ویژه روحانیت، ''حاكم، قضاوت و فقاهت'' را سه ركن اصلی در قوام حكومت اسلامی دانست و گفت: مصیبت بزرگ اسلام از زمانی آغاز شد كه با روی كار آمدن حاكمان خوش‌گذران ما فقها در حاشیه قرار گرفتند و فعالیت فقها در حوزه‌های علمیه محصور شد و امر به معروف و نهی از منكر از جامعه رخت بربست.

این مرجع تقلید با تأكید بر مطالعه صحیفه سجادیه و وصیت‌نامه امام راحل، آن را برای قضات ضروری دانست و خاطرنشان كرد: دنیای غرب با مشاهده ثروت فراوان در كشورهای اسلامی درصدد تصرف آن برآمد و هنگامی كه دین را رودرروی خود دید به فكر تضعیف آن افتاد بر این اساس، امروز در برابر تهاجم گسترده وظیفه سنگینی بر دوش همه ماست.