تبیان، دستیار زندگی
روانبخش صادقی جزئیاتی از برپایی جشن مستقل انیمیشن در سالجاری و تعامل آن بخش با جشن خانه سینما و اکادمی علوم و فنون سینمایی را تشریح کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جزئیاتی از جشن مستقل انیمیشن در سال ۹۶

روانبخش صادقی جزئیاتی از برپایی جشن مستقل انیمیشن در سالجاری و تعامل آن با جشن خانه سینما و آکادمی علوم و فنون سینمایی را تشریح کرد.

پیشخوان خبر تبیان

روانبخش صادقی

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری مهر، روانبخش صادقی از اعضای هیات مدیره خانه سینما با اشاره به چگونگی برگزاری جشن انیمیشن گفت: جلساتی در خانه سینما و هیات رییسه آکادمی علوم و فنون جشن خانه سینما برگزار کردیم تا بتوانیم جشن انیمیشن را به بهترین نحو برگزار کنیم.

وی تاکید کرد: پیش از این اعلام شده بود که جشن های سینمای انیمیشن، مستند و کوتاه از امسال به صورت مستقل و با جوایز خاص خود برگزار می شود به همین دلیل از جمله برنامه های ما برای برگزاری جشن انیمیشن طراحی جوایز و تندیس ویژه و مستقل برای این جشن است.

این عضو و دبیر هیات مدیره خانه سینما توضیح داد: با توجه به جلساتی که در حال برگزاری است، به زودی برنامه های چگونگی برگزاری جشن انیمیشن اعلام می شود. بی شک این جشن با تغییراتی نسبت به دوره های قبل همراه خواهد بود که در صورت توافق ممکن است بخش هایی به داوری این جشن اضافه شود.

وی ادامه داد: همچنین در تلاش هستیم فیلم های بلند انیمیشن که به اکران نرسیده اند و فرصتی برای نمایش پیدا نکردند نیز در داوری بخش انیمیشن مورد داوری قرار گیرد. البته در این میان فیلم های سینمایی انیمیشن که در سینمای ایران اکران شده اند، در بخش اصلی جشن اصلی خانه سینما داوری می شوند. در واقع این نوع از داوری برای فیلم های انیمیشن سینمایی، به نوعی رقابت با سینمای بدنه است که این امر در نهایت به حرفه ای شدن انیمیشن و نگاه استاندارد و مخاطب‌محور فیلمسازان انیمیشن کشور کمک می کند. صادقی در پایان گفت: یک جایزه بهترین فیلم کوتاه انیمیشن نیز در جشن اصلی خانه سینما و آکادمی خواهیم داشت.


منبع: خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .