تبیان، دستیار زندگی
ست   معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، از رواج بدحجابی در كشور انتقاد كرد.  حجت‌الاسلام عبدالكریم بهجت پور، صبح پنج شنبه در نشست «بررسی تفسیر قرآن و ترتیب نزول» كه در مدرسه ع...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بد حجابی به سوی بی‌حجابی در حركت است

معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، از رواج بدحجابی در كشور انتقاد كرد.

حجت‌الاسلام عبدالكریم بهجت پور، صبح پنج شنبه در نشست «بررسی تفسیر قرآن و ترتیب نزول» كه در مدرسه عالی امام خمینی (ره) قم برگزار شد، گفت: چگونه 27 سال بر مقوله پوشش اسلامی كار می‌شود و جلوی چشم ما و شما پدیده بدحجابی به سوی بی‌حجابی در حال حركت است.
وی افزود: از نظر دانشی، اطلاعات خوبی از نظر دینی در جامعه وجود دارد ولی باز هم اتفاقاتی مانند بدحجابی رخ می‌دهد.
حجت‌الاسلام بهجت‌پور اظهار داشت: پیامبر عظیم‌الشان (ص) وقتی می‌خواست مفهومی هم‌چون حجاب و پوشش اسلامی را مطرح كند، گاه برای رساندن رسالت خود 21 سال منتظر دوران و شرایط می‌ماند.
وی افزود: وقتی شرایط مهیا می‌شد، پیامبر خدا (ص) رسالت خود را به گوش مردم می‌رساند و در آغاز در جان مردم نهادینه می‌شد و نوبت به بحث و انتقال مفهوم آن نمی‌شد. وقتی این پیام می‌رسید به مجرد گفتن، جامعه آن را به خوبی هم‌چون زمین تشنه در بر می‌گرفت.
معاون فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه اظهار داشت: به نظر می‌رسد اگر ما به روش‌ها توجه كنیم و بدانیم جایگاه هر مفهومی دقیقاً در چه فاصله زمانی و پس از دانستن چه معلومات قبلی می‌باشد و عمل كردن، مبتنی بر چه دانسته‌هایی است، آن گاه می‌فهمیم كه زمان گفتن پیام بعدی چه هنگام است.
وی تصریح كرد: نظام آموزشی در مجموعه‌های دینی، نظامی است كه یك سلسله مفهوم را به مخاطب منتقل كند اما روش ترتیبی در اسلام بر اساس قرآن، آموزشی تربیت‌مدار می‌باشد.