تبیان، دستیار زندگی
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: تشنه ایم که دولت برای رفع مشکلات و موانع تولید و صنعت، لایحه به مجلس بیاورد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دولت برای رفع موانع تولید، لایحه به مجلس بیاورد

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: تشنه‌ایم که دولت برای رفع مشکلات و موانع تولید و صنعت، لایحه به مجلس بیاورد.

پیشخوان خبر تبیان
مصری

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، عبدالرضا مصری در مراسم روز ملی صنعت و معدن که در کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه شرایط اقتصادی امروز کشور نیازمند تحول است و چاره‌ای جز تحول نداریم، اظهار کرد: در بعد اقتصادی اکنون با مشکلاتی مانند بیکاری، فشارهای اقتصادی و امکان تحریم‌های جدید مواجهیم.

وی افزود: بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری، در این بین صنعت پیش قراول اقتصاد است و اگر بخواهیم مشکلات اقتصادی کشور حل شود، باید به بخش صنعت بها، امکان و میدان بدهیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با اشاره به مشکلاتی که صنعتگران با آن مواجهند، ادامه داد: صنعتگر و معدنکار ما هیچ چیزی از سایر فعالین این حوزه در دنیا کم ندارد، اما شرایط برابر برای رقابت با آنها برایش فراهم نیست.

اگر قبول داریم کرمانشاه درگیر بیماری بیکاری است، دولت باید به پاس رای بالایی که مردم این دیار به آقای روحانی دادند یک برنامه ویژه فقط برای کرمانشاه تدوین کند و ما هم در مجلس از هیچ حمایتی فروگذار نمی‌کنیم

مصری خاطرنشان کرد: تولیدکننده ما در بخش سرمایه که اولین گام است باید تسهیلات با بهره ۲۰ درصد بگیرد، اما در دنیا سود تسهیلات دو درصد است و تولیدکننده ما در همین بخش ۱۸ به صفر عقب است.

وی گشایش LC، مالیات و بیمه سنگین، هزینه‌های بالای گمرک و ترخیص، حمل و نقل، مواد اولیه و ... را از دیکر مشکلات تولیدکنندگان کشور برشمرد.

وی عنوان کرد: گاهی وقتی تولیدکننده با وجود همه این مشکلات یک کالایی را تولید می‌کند، ناگهان یک محموله بزرگ از چین و... با ۷۰ درصد قیمت وارد بازار می‌شود و تولیدکننده را زمین‌گیر کرده و واحد او را به تعطیلی می‌کشاند.

این نماینده مجلس افزود: اگر نمی‌توانیم شرایط تولیدکننده داخلی را مانند خارجی‌ها کنیم، حداقل برعکس عمل کنیم و روی واردات کالاها تعرفه‌های بالا ببندیم که به راحتی و ارزانی وارد کشور نشود.

مصری همچنین بر لزوم حذف قوانین و مقررات دست و پاگیر تاکید داشت و خاطرنشان کرد: ما نمایندگان تشنه‌ایم که دولت چند لایحه برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و معدنی کشور به مجلس بیاورد.

وی در ادامه از مشکل بیکاری کرمانشاه هم یاد کرد و افزود: دولت باید لکه ننگ بیکاری را از کرمانشاه پاک کند.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قبول داریم کرمانشاه درگیر بیماری بیکاری است، دولت باید به پاس رای بالایی که مردم این دیار به آقای روحانی دادند یک برنامه ویژه فقط برای کرمانشاه تدوین کند و ما هم در مجلس از هیچ حمایتی فروگذار نمی‌کنیم.

مصری یادآوری کرد: اگر بیکاری حل نشود، بحران اقتصادی ناشی از آن به بحران اجتماعی و سیاسی تبدیل خواهد شد.


منبع : ایسنا
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .