تبیان، دستیار زندگی
حضور پژمان بازغی در برنامه «مردم گرام» و مصاحبه با نجمه جودکی، در جاهایی به مجادله شباهت پیدا کرد و با واکنش های شدید مخاطبان در شبکه های اجتماعی روبه رو شد. توضیحات جودکی درباره این مصاحبه پرتنش را بخوانید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جنجال بیهوده مجری و بازیگر

حضور پژمان بازغی در برنامه «مردم گرام» و مصاحبه با نجمه جودکی، در جاهایی به مجادله شباهت پیدا کرد و با واکنش‌های شدید مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شد. توضیحات جودکی درباره این مصاحبه پرتنش را بخوانید.

بخش سینما و تلویزیون تبیان
نجمه جودکی

ماجرای گفت‌وگوی نجمه جودکی با پژمان بازغی، چند روزی است در شبکه‌های اجتماعی بازتاب ویژه‌ای پیدا کرده. بخش‌هایی از این گفت‌وگو  در رابطه با سوپراستار نشدن بازغی و اجرای او در تلویزیون که بیشتر به یک جور مجادله میان این دو نفر روی آنتن تلویزیون شباهت دارد، بین مخاطبان دست به دست می‌شود و واکنش‌های منفی زیادی را هم برانگیخته است. با وجود اینکه معتقدیم برخلاف جو موجود، جودکی در حین چالش با بازغی، هیچ بی‌احترامی نسبت به او انجام نداده اما در کل، نسبت به بخش‌هایی از این مصاحبه نقدهایی داریم که در گفت‌وگو با این مجری مطرح می‌کنیم.

*برنامه «مردم گرام» هنوز تعریف مشخصی بین مردم پیدا نکرده. یعنی ما به عنوان مخاطب نمی‌دانیم هدف این برنامه چیست. اگر در رابطه با مسائل شهری است، چرا با بازیگران مصاحبه چالشی می‌کنی؟ به طور کلی این برنامه چه هدفی دارد؟

به طور کلی رویكرد این برنامه درباره شهر است اما درون این بستر، با هنرمندان هم گفت‌وگو می‌کنیم و آنها را به چالش می‌کشیم.

*چرا به این نتیجه رسیدید كه یك مصاحبه چالشی هم كنار سایر بخش های این برنامه قرار بگیرد؟

از اول قرار بود مصاحبه ها چالشی باشد. چون به این وسیله هم برنامه دیده می‌شود و هم می‌توانیم یك ژانر جدید را ایجاد کنیم. این برنامه برای من یك اتفاق متفاوت بود و توانستم بعد جدیدی از خود را نشان دادم. این طوری ثابت شد كه فقط خانم‌ها را نباید در اجرای برنامه آشپزی، مسابقه یا برنامه ها اجتماعی استفاده كرد. خانم ها هم می‌توانند در نهایت ادب میهمانشان را به چالش بكشند.

*اما موضوع بحث چالشی در برنامه مشخص نیست. درواقع تو با یک هنرمند راجع به اثری که ساخته یا روی آنتن دارد صحبت نمی‌کنی. موضوع چالش‌ات خود شخص هنرمند است.

دقیقا. من خود آدمها را به چالش می كشم نه در بستر موضوع دیگری. ما روی نقاط پررنگ زندگی کاراکترهای مختلف دست می‌گذاریم و جلو می‌رویم حالا ممکن است این نقاط، مثبت باشد یا منفی. برای همین هم بعضی گفت‌وگوها بامزه وخنده‌دار از آب در می‌آید و بعضی‌های دیگر چالشی. مثلا با اکبر عبدی راجع به مشکلاتش با محمدرضا شریفی‌نیا صحبت کردیم.

*درباره مصاحبه‌ات با پژمان بازغی به این مسئله اشاره کردی که تا وقتی تلویزیون مجری دارد، نباید در مناسبت‌ها آنتن در اختیار بازیگران قرار بگیرد. قصدت نقد این ماجرا بود و می‌خواستی روش مدیران را به نقد بکشی یا کلا با اجرای پژمان بازغی مشکل داشتی؟

من با اجرای پژمان بازغی هیچ مشکلی ندارم. به نظرم خیلی مجری خوبی است و کودک شو را هم خیلی خوب اجرا کرده. من خیلی کلی این حرف را زدم. منظورم به همه مدیرها و رسانه ملی بود نه پژمان بازغی.

*درباره سوال دیگرت از این بازیگر، اینکه یک بازیگر چرا سوپراستار نشده، واقعا موضوعی نیست که بشود راجع به آن چالش کرد. چرا باید هنرمندها را در این مسائل خصوصی به چالش بکشی؟

معمولا در مصاحبه با بازیگران، سوال می‌شود که از کجا شروع کردید یا چند وقت است بازیگری را دنبال می‌کنید، چقدر شما خوبید، به به و ...  اما هیچ وقت كسی از بازیگران نپرسیده چرا به آنجایی كه می خواستید نرسیدید؟ ما یک انتظار دیگری از شما داشتیم. وقتی مسیر گفتگو را مشخص كنی چالش هم در می آید.

*اما روندی كه در مصاحبه با پژمان بازغی پیش گرفتی طوری بود که به نظر می‌رسید این بازیگر را برای اینکه سوپراستار نشده متهم می‌کنی. بعد هم که یک مرتبه او را با محمدرضا گلزار در دو کفه ترازو می‌گذاری و مقایسه می‌کنی. اینطوری مهمان برنامه آزرده نمی‌شود؟

اصلا. معلوم است که من هیچ مشکلی با آقای بازغی ندارم. حتی وقتی آقای بازغی در اینستاگرامش پست گذاشت اصلا اسمی از من نیاورد. گفت‌وگوی ما کاملا حرفه‌ای بود.. اگر مصاحبه كامل را دیده باشی من گفتم كه چرا استار نشدید و پژمان بازغی گفت:«ما اصلا در ایران استار نداریم».

*نه مسله لحنی است كه برای سوالت درباره یک مسئله شخصی انتخاب می‌کنی. مثلا می‌پرسی:«مگر بارکد به خاطر شما فروخت؟» اگر درباره سبک بازی یک نفر آدم چنین نقدی داشته باشد خیلی فرق می‌کند تا زندگی خصوصی او.

من نخواستم شخصیت این هنرمند را نقد كنم. هدف من نقد كاراكتری که پژمان در باركد بازی كرده را نقد کردم. چون پژمان بازغی بسیار آدم با شخصیتی است و من با خود او كاری نداشتم. من می خواستم بُعد حرفه ای او را نقد كنم. تحلیل حرف های من این است كه می خواستم بدانم، پژمان بازغی به عنوان كسی كه چهره خوبی دارد و بازی قابل قبولی دارد چرا به جایی كه باید می رسیده نرسیده و استار نشده. اما او در جواب اصرار بر این داشت كه ما استار نداریم. من میخواستم اصرار کنم که چرا ما استار داریم.

* اما از دید بیننده ها انگار او مدام دارد دلیل می آورد و تو مدام داری مقابلش می‌ایستی. برای همین است که یک مقدار مخاطبان با هدف برنامه مشکل پیدا می‌کنند.

جدای از هدف برنامه، خود من دوست دارم مصاحبه چالشی داشته باشم. همانطور که گفتم معتقدم مردم گرام یک وجهه دیگری از اجرای خانم‌ها را نشان داد و گفت که نجمه جودکی می‌تواند یک مصاحبه چالشی انجام دهد.

*قبلا ژیلا صادقی، مژده لواسانی و آزاده نامداری هم در برنامه های دیگری شیوه جدیدی از اجرای خانم ها را نشان دادند و مصاحبه چالشی کردند.

درست می گویی، اما در تمام این مواردی كه گفتی مجری خانم اواسط چالش كوتاه آمده.اما من كوتاه نمی آیم تا زمانی كه جواب سوالم را بگیرم. البته به تازگی قرار است بخشی به برنامه اضافه شود به نام كافه مردم كه در آن، خیلی واضح تر و چالشی تر با هنرمندان صحبت می كنیم.

*گفت‌وگوی اخیرت با بازغی، چند روزی است در شبکه‌های اجتماعی و کانالهای ماهواره‌ای، دست به دست می‌چرخد و جنجال به پا کرده. در جریان این ماجرا هستی؟

من خیلی از دست مردم ناراحتم که انقدر راحت قضاوت میکنند. گفتگوی چالشی، یک روندی دارد. این گفتگو هم از یک جایی شروع شده و در جایی به پایان رسیده. خیلی‌ها کل گفت‌وگو را ندیده‌اند و فقط از روی بخش کوتاهی که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده قضاوت کرده‌اند. گفت‌وگوی من و بازغی، خوب بوده که دیده شده اما متاسفانه خیلی‌ها به جای تماشای کل این گفت‌وگو، فقط انتقاد کرده‌اند.

*قبل از شروع برنامه با مهمان‌ها مطرح می‌کنی که می‌خواهی در چه زمینه‌ای با آنها وارد چالش شوی؟

اصلا قبل از گفت‌وگو صحبتی نمی‌کنم. برای همین انقدر واقعی است.

*پس اگر میانه راه از مسیر مصاحبه شاکی شود می‌تواند اجازه پخش ندهد.

بله می‌تواند. حتی در سریهای جدید بهشان میگویم می‌توانید جواب دهید یا ندهید اما در باره بعضی سوالها اصرار دارم که حتما باید جواب دهد.

*هیچ محدودیتی از طرف برنامه هم نداری؟

نه اصلا. من در نهایت ادب با آنها گفتگو میکنم. مجری بی‌ادبی نیستم.

*در همه گفتگوها موظفید به مسایل شهری هم بپردازید؟

به هر حال همه اینها در شهر تهران زندگی می كنند و می توانند درباره این موضوع صحبت كنند.

*چند شب قبل، مهمان‌هایی در برنامه داشتی که درست همین دو سه هفته پیش به ماه عسل هم آمده بودند و اتفاقا خیلی هم مورد توجه قرار گرفتند. چرا روی آنها دست گذاشتی؟

مشکل برنامه ضبطی دقیقا همین است. این كه تا به پخش برسد طول می كشد و شایدیک برنامه زنده، سوژه شما را بسوزاند. این میهمانانی كه می گویید اول در برنامه ما آمدند و بعد از آن به برنامه ماه عسل رفتند اما پخش ما دیر شد و مردم آنها را اول در ماه عسل دیدند.

*قرار بود حمید گودرزی مجری این برنامه باشد. چطور شد كه شما اجرای برنامه را بر عهده گرفتید؟

بله من هم شنیده بودم كه قرار است حمید گودرزی مجری باشد.اما یك روز به من زنگ زدند و گفتند تو برای اجرا بیا. من حتی نپرسیدم كه چرا حمید گودرزی كنار گذاشته شده.


منبع: هفت صبح/ مرجان فاطمی