تبیان، دستیار زندگی
دستگاه های کاشف موفق شدند در ۲ ماه نخست امسال ده ها خودروی لوکس قاچاق را کشف کنند که ارزش متوسط هریک از این خودروها در حدود ۵۰۰ میلیون تومان است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کشف خودروهای لوکس چند صد میلیونی قاچاق در ۲ ماه

دستگاه‌های کاشف موفق شدند در ۲ ماه نخست امسال ده‌ها خودروی لوکس قاچاق را کشف کنند که ارزش متوسط هریک از این خودروها در حدود ۵۰۰ میلیون تومان است.

پیشخوان خبر تبیان
خودرو لوکس

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری تسنیم، آمار نهایی کشفیات کالای قاچاق در 2 ماهه نخست امسال نشان می‌دهد، کشف خودروهای قاچاق در کشور طی این مدت به نسبت مدت مشابه سال قبل، با رشد چشمگیری همراه بوده است.

بر اساس جمع بندی آمار عملکرد دستگاه‌های کاشف (وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و ...)، در 2 ماه فروردین و اردیبهشت امسال، 89 خودرو قاچاق در سراسر کشور شناسایی و توقیف شده است و این در حالی است که بر اساس آمار عملکرد این دستگاه‌ها در سال گذشته، طی فروردین و اردیبهشت ماه سال 95، 32 دستگاه خودرو قاچاق کشف و ضبط شده بود که این امر نشان دهنده رشد 178 درصدی کشف خودروهای قاچاق در این مدت است.

قاسم خورشیدی، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تایید این آمار افزود: ارزیابی‌های انجام شده در خصوص این خودروها نشان می‌دهد که ارزش ریالی خودروهای قاچاق کشف شده طی 2 ماهه نخست سال 95، در حدود 12.5 میلیارد تومان بوده و ارزش ریالی خودروهای قاچاق کشف در فروردین و اردیبهشت امسال، چیزی در حدود 43.5 میلیارد تومان است که حاکی از رشد 248 درصدی ارزش این کشفیات است.

آمارهای ارائه شده نشان می‌دهد که ارزش متوسط هریک از خودروهای قاچاق کشف شده در سال گذشته چیزی در حدود 390 میلیون تومان بوده و این در حالی است که ارزش متوسط هریک از این خودروهای قاچاق مکشوفه، بیش از 488 میلیون تومان بوده است.


منبع: تسنیم

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .