تبیان، دستیار زندگی
یوری سولودوف کارگردان روس گفت: تاکنون موفق شده ام سه فیلم ایرانی ببینم که تاثیر زیادی بر من گذاشته اند و الان برای دیدن آثار دیگر سینمای ایران کنجکاو هستم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انسان دوستی، پیام فیلم‌های ایرانیان است

یوری سولودوف کارگردان روس گفت: تاکنون موفق شده‌ام سه فیلم ایرانی ببینم که تأثیر زیادی بر من گذاشته‌اند و الان برای دیدن آثار دیگر سینمای ایران کنجکاو هستم.

پیشخوان خبر تبیان

سینما

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری فارس،‌ فایوری سولودوف کارگردان روس در جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان درباره علت حضورش در این جشنواره عنوان کرد: حقیقتا ایده فیلمی در مورد کودکان به شکل تصادفی سراغم آمد. وی در ادامه افزود: یکی از دوستان قصه ای از رابطه اش با فرزند خود برای من تعریف کرد که انگیزه اصلی تولید فیلم سر «بزرگ» شد و این اثر در جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان حضور یافت.

این کارگردان روس یادآور شد: دوست من و پسر شش ساله اش شخصیت های اصلی فیلمنامه من هستند و این اثر تلاش و آموزش فرزند و پدر و طی دوران بزرگسالی و کسب تجربیات زندگی را نشان می دهد.

سولودوف تاکید کرد: تلاش بسیاری کردم تا بتوانم اتفاقات واقعی را به فیلمنامه تبدیل کنم و بسیار از نتیجه نهایی راضی هستم و باور دارم که دوستم نیز از دیدن فیلم شگفت زده و خوشحال خواهد شد.

سولودوف درباره شناخت خود از سینمای ایران گفت: من فقط سه فیلم ایرانی دیده ام ؛ فروشنده و جدایی نادر از سیمین به کارگردانی اصغر فرهادی و فیلم اژدها وارد می شود به کارگردانی مانی حقیقی که تاثیر بسیاری بر من گذاشتند و باعث شدند برای دیدن آثار دیگر سینمای ایران کنجکاوتر بشوم. وی دراین باره اظهار داشت: سینمای ایران من را به یاد سینمای اتحاد جماهیر شوروی می اندازد که به پیام های انسانی و روانشناسانه بیشترین اهتمام را داشتند.


منبع: خبرگزاری فارس

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .