تبیان، دستیار زندگی
ان   معاون سردبیر روزنامه پرتیراژ ایتالیایی كاریكاتورهای اهانت‌آمیز نسبت به پیامبر اعظم(ص) را نشانه آزادی اندیشه دانست و گفت: اظهاراتی كه اساس آن حذف اسراییل باشد، یك جنایت به شمار می‌رود.  به اعتقا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خزعبلات یک سردبیر ایتالیایی در خصوص آزادی بیان

معاون سردبیر روزنامه پرتیراژ ایتالیایی كاریكاتورهای اهانت‌آمیز نسبت به پیامبر اعظم(ص) را نشانه آزادی اندیشه دانست و گفت: اظهاراتی كه اساس آن حذف اسراییل باشد، یك جنایت به شمار می‌رود.

به اعتقاد یك روزنامه‌نگار ایتالیایی، به رسمیت شناختن اسراییل معیاری برای تعیین تروریست و یا صلح‌طلب بودن كشورهاست.
مجدی علام، روزنامه‌نگار ایتالیایی كه اصالت عربی دارد و در حال حاضر به خاطر گرفتن جایزه دان دیوید در اسراییل به سر می‌برد، در اظهاراتی وقیحانه گفت: غرب نمی‌تواند به خوبی وضعیت خود را درك كند و در حالی كه از سوی مسلمانان در معرض حمله قرار دارد، در صدد گفت‌وگو با آنان است.
این جیره‌خوار سفره غرب در ادامه مصاحبه مطبوعاتی خود با روزنامه عبری زبان ها‌آرتص گفت:‌غرب گمان می‌كند كه تروریسم اسلامی نتیجه سركوب‌ها و فشارهایی است كه علیه مسلمانان اعمال می‌شود، در حالی كه این‌طور نیست.
وی كه به عنوان معاون سردبیر كورییرا دیلا سیرا كه از پرخواننده‌ترین روزنامه‌های ایتالیا به شمار می‌رود، مشغول به كار است، در تحلیل خود درباره سخنان ائمه جمعه و خطبای مساجد مسلمان درباره رژیم صهیونیستی می‌گوید: اظهاراتی كه اساس آن حذف اسراییل از نقشه و به رسمیت نشناختن آن باشد، یك جنایت به شمار می‌رود.
مجدی علام افزود: غرب باید در برابر تهدیدهای ناشی از اسلام، یكپارچه باشد و باید با كسانی كه گمان می‌كنند انجام اقدامات تروریستی (مقاومت) در اسراییل و عراق مشروع و قانونی است، به شدت برخورد كند.
وی در بخشی دیگر از اظهارات خود خاطرنشان ساخت: بنده مخالف هرگونه رابطه با دولت جدید فلسطین هستم؛ زیرا این دولت نیز بخشی از آن جبهه اسلامی بین‌المللی است كه در موردش صحبت كردیم.
این روزنامه‌نگار ایتالیایی در ادامه به حمایت از كاریكاتوریست دانماركی پرداخت كه تصاویر اهانت‌آمیز از رسول اعظم(ص) را كشیده بود، و افزود: این امر جزئی از آزادی اندیشه و اقدام كشورهای اروپایی كه این كار را محكوم كرده‌اند اشتباه است.