تبیان، دستیار زندگی
ند   بیست و نهمین شماره ماه‌نامه حجره به همت جمعی از طلاب منتشر شد.   مردم به منبر اعتماد دارند عنوان اولین مطلب بیست و نهمین شماره حجره است كه به سخنان حجت‌الاسلام ادیب یزدی پیرامون آسیب‌شناسی منبر ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مردم به منبر اعتماد دارند

بیست و نهمین شماره ماه‌نامه حجره به همت جمعی از طلاب منتشر شد.

مردم به منبر اعتماد دارند عنوان اولین مطلب بیست و نهمین شماره حجره است كه به سخنان حجت‌الاسلام ادیب یزدی پیرامون آسیب‌شناسی منبر و خطابه اختصاص دارد. در بخشی از این سخنرانی این‌گونه آمده است: بسیاری از منبرهای ما، امروز با بیان خواب و رؤیا اداره می‌شود؛ این مطلب ممكن است عواطف مردم را تحریك كند، اما نمی‌توان معارف را بر مبنای خواب قرار داد.
چقدر باید فهمید عنوان مقاله‌ایست از مجید خاموشی كه به بررسی درباره میزان فهم كتب درسی حوزه علمیه می‌پردازد. نویسنده در این مقاله دیدگاه‌های مختلف در این زمینه را مطرح كرده و نهایتا پس از طرح سوال كلیدی چرا باید فهمید؟ دیدگاه مختار را بیان می‌كند.
در بخش آموزش نامه نگاری ویژه حجت‌الاسلام‌ها نامه زهرا ضابط دختر مرحوم حجت‌الاسلام ضابط به چاپ رسیده است. در پایان این نامه این گونه آمده است: آقاجان! نامه‌ام تمام شد. امشب چه جشن شكرگزاری با هم داشتیم، نه مثل پرنده‌ها یك دور آسمان را با هم گشتیم. خدای خوبم، خدای شب و روز، از بابت این بابای بزرگ انقلابی و بیشتر از بابت پرواز عاشورایی او تمام عمرم سپاسگزارم و ممنوم.
دیگر عناوین منتشر شده در بیست و نهمین شماره حجره از این قرارند: عصر ما عصر رویكردهای زیباست، باهوش و منطقی، سلامتی حاج‌آقا صلوات، سی توصیه قلمی، نكاتستان، الگعده، اشارات و بله برون.