تبیان، دستیار زندگی
ود   حضرت آیت‌الله نوری همدانی در مراسم افتتاحیه همایش توجیهی ـ تخصصی دادسراها و دادگاه‌های ویژه روحانیت ، گفت: امت اسلامی توانست تمدن‌های بزرگی را در سراسر جهان به وجود بیاورد.   آیت‌الله نوری هم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تشكیل امت اسلامی بزرگ‌ترین دست آورد رسول اكرم (ص) بود

حضرت آیت‌الله نوری همدانی در مراسم افتتاحیه همایش توجیهی ـ تخصصی دادسراها و دادگاه‌های ویژه روحانیت ، گفت: امت اسلامی توانست تمدن‌های بزرگی را در سراسر جهان به وجود بیاورد.

آیت‌الله نوری همدانی، صبح امروز در همایش توجیهی ـ تخصصی دادسراها و دادگاه‌های ویژه روحانیت، تشكیل امت اسلامی را بزرگ‌ترین دست آورد رسول اكرم (ص) برشمرد و گفت: امت اسلامی در زمان پیامبر (ص) توانستند قدرت‌های بزرگ را خاضع كنند و تمدن‌های بزرگی را در سراسر جهان به وجود بیاورند.
این مرجع تقلید سه ركن اصلی حكومت، قضاوت و فقاهت را از اركان امت اسلامی عنوان كرد و افزود: بعد از مدتی هر سه ركن متزلزل و از دست اهلش خارج شد.
وی خاطر نشان كرد: حاكمان فاسق امور مسلمانان و امر قضاوت را در دست گرفتند و فقها را كنار زدند و آن‌ها از عرصه اجتماع دور ماندند.
آیت‌ الله نوری همدانی، حضرت امام خمینی (ره) را احیاگر فقه و اسلام برشمرد و گفت: دشمن به قدری كار كرده بود كه خواندن روزنامه موجب فسق یك عالم دینی محسوب می‌شد و نیروهای فكری‌ ما را فراماسونر‌ها تشكیل می‌دادند؛ اما رهبر كبیر انقلاب توانست حكومت اسلامی را تشكیل دهد و مسند قضاوت را به ما برگرداند.
این مرجع تقلید با اشاره به حماسه سوم خرداد، فتح خرمشهر را عامل جلوگیری پیشرفت استكبار جهانی در تجاوز به كشور اعلام كرد و آن را نعمت بزرگی برای جهان اسلام دانست.
وی بر تقویت ساز و كار علمی و فقهی در حوزه تأكید كرد و گفت: حوزه باید فقهایی تربیت كند كه به صورت تخصصی به فقه بپردازند.
آیت‌الله نوری همدانی با تأكید بر ساخت و ساز فرهنگی در حوزه‌های علمیه گفت: اگر شخصی در میان روحانیون مرتكب خلاف شد بایستی غیر علنی رسیدگی شود و قبل از كشیده شدن به دادگاه تذكر خصوصی بدهند كه بسیار تأثیر‌گذار است.
این مرجع تقلید توصیه كرد صحیفه نور جزو مواد درسی حوزه قرار گیرد تا طلاب جوان بیشتر با آموزه‌های بنیان‌گذار انقلاب اسلامی قرار گیرند.
وی در پایان خواستار رسیدگی به ساختار اخلاقی حوزه شد.