تبیان، دستیار زندگی
رئیس ستاد مقابله با گرد و غبار با بیان اینکه بیانیه تهران در پایان روز اول اجلاس بین المللی گرد و غبارصادر می شود،گفت: همه کشورهای منطقه به این اجلاس دعوت شده اند اما عربستان در این گردهمایی حضور نیافته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عربستان غایب اجلاس بین‌المللی مقابله با گرد و غبار

رئیس ستاد مقابله با گرد و غبار با بیان اینکه بیانیه تهران در پایان روز اول اجلاس بین‌المللی گرد و غبارصادر می‌شود،گفت: همه کشورهای منطقه به این اجلاس دعوت شده‌اند اما عربستان در این گردهمایی حضور نیافته است.

پیشخوان خبر تبیان
ضیاء الدین شعاعی

به گزارش تبیان به نقل از  ایسنا، ضیاء الدین شعاعی در حاشیه کنفرانس بین‌المللی مقابله با گرد و غبار اظهار کرد: پیش‌نویس بیانیه تهران آماده شده است و در جلسه صبح و بعد از ظهر توسط وزرای کشورهای مختلف مورد بررسی قرار گرفت. آنان نظر خود را درباره مفاد پیش‌نویس بیانیه مطرح کرده‌اند و در نهایت جمع‌بندی توسط یک کمیته صورت می‌گیرد.

رئیس ستاد مقابله با گرد و غبار در مورد جزئیات بیانیه روز اول اجلاس بین‌المللی گرد و غبار گفت: توافقات منطقه‌ای، ضرورت کار گروهی و ایجاد تشکیلات مشخص برای گردهم آوردن کشورها، روح کلی حاکم بر بیانیه است.

وی افزود: همه کشورهای حاضر در اجلاس نظرات خود را در مورد مفاد بیانیه مطرح کرده‌اند و در مورد آن‌ها بحث و گفت‌وگو می‌شود. در نهایت به یک نتیجه و جمع بندی می‌رسیم که در قالب بیانیه تهران صادر می‌شود.

به گزارش ایسنا، اجلاس بین‌المللی مقابله با گرد و غبار، چالش‌ها و راه حل‌های عملی امروز آغاز شده است و تا چهارشنبه (۱۴ تیرماه) ادامه دارد. در این همایش مقامات، نمایندگان و کارشناسان ۴۳ کشور حضور دارند. همایش بین‌المللی مقابله با گرد و غبار با همکاری سازمان ملل و دولت جمهوری اسلامی ایران برگزارشده است.


منبع: ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .