تبیان، دستیار زندگی
اقدام پادشاه عربستان در اجاره ۴۰۰ سوئیت در محل برگزاری نشست جی ۲۰ آلمان موجب شده تا رئیس جمهوری آمریکا نتواند در این مکان محل مناسبی را برای اقامت پیدا کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ولخرجی ملک سلمان در آلمان ترامپ را به دردسر انداخت

اقدام پادشاه عربستان در اجاره ۴۰۰ سوئیت در محل برگزاری نشست جی ۲۰ آلمان موجب شده تا رئیس جمهوری آمریکا نتواند در این مکان محل مناسبی را برای اقامت پیدا کند.

پیشخوان خبر تبیان
ترامپ و ملک سلمان

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ در آستانه‌ برگزاری نشست کشورهای گروه ۲۰ در هامبورگ، پیدا کردن اتاق خالی تقریبا ناممکن شده و کارگزاران دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، نتوانستند در این شهر بندری سوئیت یا محل مناسبی برای او بیابند و ناگزیر به جستجوی خود در برلین ادامه دادند و به ناچار ترامپ در روزهای اقامت خود در هتل اینترکنتینانتال برلین، نزدیک «تیرگارتن» سکونت خواهد داشت و هر روز صبح، احتمالاً با بالگرد، باید به هامبورگ پرواز کند.

دلیل کمبود اتاق در هامبورگ، شاید رزرو ۴۰۰ سوئیت برای ملک سلمان‌، پادشاه عربستان سعودی و هیئت نمایندگی این کشور باشد. بنا به گفته‌ اینگو پترز، مدیر هتل لوکس «چهار فصل» کارگزاران ملک سلمان ۱۶۰ اتاق در این هتل برای این منظور رزرو و ۲۴۰ اتاق دیگر در هتل های نزدیک کرایه کرده‌اند.

پترز می‌گوید که برای قابل سکونت کردن سوئیت ها و اتاق های هتل می‌بایست تغییرات زیادی در ساختمان و دکوراسیون هتل داده می‌شد. بنای پنجره‌هایی از شیشه‌ ضد گلوله و جابه‌جایی چند دیوار از جمله‌ این تغییرات بوده است.

از آن‌جا که ملک سلمان، تخت سلطنتی (صندلی مخصوص پادشاهی) خود را به همراه آورده، می‌بایست چند دیوار بزرگترین سالن هتل هم تخریب و به مساحت آن افزوده شود. اینگو پترز می‌گوید: «به این ترتیب سالن بزرگ هتل حالا تبدیل به اتاق نشیمن پادشاه شده و تخت سلطنتی او هم که قرار است همراه بیاورد، همان‌جا جا داده می‌شود.»

به نظر پترز، چالش بزرگ جلب رضایت خاندان سعودی و مهمانان آنها است: آنها همه با هم در یک ساعت وارد می‌شوند و اداره و تنظیم کار ۱۶۰ اتاق به‌طور همزمان امر ساده‌ای نیست.

گفته می‌شود که لوازم و وسایل ملک سلمان و هیئت نمایندگی او با کامیون‌های ۸ تنی حمل می‌شوند.

پترز می‌گوید همه‌ اسباب و اثاثیه‌ها باید به سرعت و بدون اشتباه به اتاق‌ های مهمانان منتقل شوند، چون «این خانواده عادت دارد که با یک اشاره دست همه‌ خواسته هایشان برآورده شود. حتی اگر این خواست، تهیه‌ یک بره‌ کباب‌ شده در ساعت سه صبح باشد».


منبع: خبرگزاری صدا و سیما

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .