تبیان، دستیار زندگی
باستان شناسان موفق به کشف برجی شامل بیش از 650 جمجمه انسان در زیر مرکز شهر مکزیکوسیتی شدند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کشف برجی از جمجمه انسان‌ها در مکزیک

باستان‌شناسان موفق به کشف برجی شامل بیش از ۶۵۰ جمجمه انسان در زیر مرکز شهر مکزیکوسیتی شدند.

پیشخوان خبر تبیان

برج جمجمه انسان

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، باستان‌شناسان موفق به کشف بیش از ۶۵۰ جمجمه و هزاران بقایای انسانی در یک سازه استوانه‌ای در نزدیکی محوطه معبد مایور، یکی از معبد اصلی «تنوچتیتلان» پایتخت امپراطوری آزتک شدند که بعدها شهر مکزیکوسیتی نام گرفت. کشف برجی ترسناک از صدها جمجمه‌ها شامل جمجمه‌ زنان و کودکان در مکزیک، پرسش‌هایی را درباره فرهنگ قربانی کردن در در فرهنگ امپراطوری آزتک مطرح کرده است. متخصصان معتقدند این برج جمجمه‌ای بخشی از سازه بزرگی از جمجمه‌ها بهنام «tzompantli» است که موجب ترس اسپانیایی‌هایی شد که به سرکردگی «هرنان کورنس» موفق به فتح امپراطوری آزتک شدند.

متخصصان معتقدند این برج جمجمه‌ای بخشی از سازه بزرگی از جمجمه‌ها بهنام «tzompantli» است که موجب ترس اسپانیایی‌هایی شد که به سرکردگی «هرنان کورنس» موفق به فتح امپراطوری آزتک شدند.

مورخان پیش از این معتقد بودند، تپه یا برج جمجمه‌ها تنها از سرِ جداشده اسیران جنگی ایجاد می‌شده، اما «رودریگو بولانوس» - انسان‌شناس زیستی - که بر روی این کشف تحقیق می‌کند اعلام کرد در حالی که ما نیز در  ابتدا تنها در جستجوی جمجمه‌ مردان جوان بودیم که در جنگ حضور داشتند، جمجمه‌های زنان و کودکان را نیز یافتیم که مطمئنا در جنگ حضور نداشته‌اند. چیزی در حال روی دادن است که پیش از این ثبت نشده و کشفی کاملا جدید است. «رائول باررا»، یکی از باستان‌شناسان فعال در این محوطه گفت: "این جمجمه‌ها پس از این که در یک فضای عمومی به نمایش گذاشته شده‌اند، به شکل برجی از جمجمه‌ها چیده شده‌اند. آن برج با قطر حدود شش متری در گوشه کلیسای «اویتسیلوپوچتلی» خدای خورشید، انسان و فداکاری در امپراطوری آزتک است و پائین‌ترین بخش آن هنوز از زیر خاک بیرون آورده نشده است. هیچ شکی وجود ندارد که این برج یکی از برج‌های جمجمه‌ای است که «آندرس دتاپیا» یک سرباز اسپانیایی تحت فرمان ««هرنان کورنس» در سال ۱۵۲۱ به آن اشاره کرده است. این سرباز اسپانیایی در شرح جنگ نوشته است که شاهد ده‌ها هزار جمجمه بود که بعدها به «Tzompantli» معروف شد.

این باستان شناس ادامه داد: تاکنون ۶۷۶ جمجمه کشف شده و این رقم با ادامه حفاری همچنان رو به افزایش است. مردمان امپراطوری آزتک و دیگر فرهنگ‌های میانه آمریکایی برای مراسم قربانی انسان به عنوان هدیه به خورشید برگزار می‌کردند.
منبع: ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .