تبیان، دستیار زندگی
مسئول کارگروه تبلیغ مکتوب و هنری معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از برگزاری مسابقه خاطره نگاری تبلیغی خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسابقه خاطره نگاری تبلیغی برگزار می گردد

مسئول کارگروه تبلیغ مکتوب و هنری معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از برگزاری مسابقه خاطره نگاری تبلیغی خبر داد.

مسابقه خاطره نگاری تبلیغی برگزار می گردد

مهدی فیروزجایی از برگزاری مسابقه خاطره نگاری تبلیغی خبر داد و گفت: این مسابقه با هدف شناسایی طلاب و مبلغان توانمند در عرصه داستان نویسی و خاطره نگاری تبلیغی برگزار می شود.

وی همچنین افزود: شرکت در این مسابقه برای عموم طلاب و مبلغان حوزه های علمیه سراسر کشور که سابقه تبلیغ در مناطق تبلیغی از جمله مساجد، مدارس، ارگان ها و سازمان ها را داشته اند، آزاد خواهد بود. و همچنین در ادامه از طلاب مستعد جهت نوشتن، تدوین و جمع آوری خاطرات مبلغان برجسته و نخبه استفاده خواهد شد.

فیروزجایی به اهمیت خاطره نگاری تبلیغی اشاره کرد و گفت: در طول ایام تبلیغ، طلاب با اتفاقات مهمی روبرو می شوند از جمله موثر واقع شدن یک مبلغ در جذب کردن مردم به سمت دین در قالب یک ماجرا و اتفاق جالب. باید این خاطره به صورت مکتوب و مستند در بیاید و منتشر شود، هرچه این خاطره خوب و هنری روایت شود گستره تأثیر گذاری آن هم بیشتر می شود.

وی به بازتاب جهانی فعالیت های یک مبلغ مسیحی بواسطه خاطره نگاری مکتوب از برنامه ها خود افزود: مادر ترزا یک مبلغ مسیحی بود که با فعالیت هایش روی مسیحیان تأثیرات مثبتی گذاشت. او از برنامه های اجرا شده اش به صورت خاطره یادداشت برداری کرد و منتشر شد حالا همان خاطرات به صورت مکتوب بر مسیحیان تأثیر می گذارد. و این اثر خاطره نگاری تبلیغی است.

مسئول کارگروه تبلیغ مکتوب و هنری معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در ادامه افزود: باید فداکاری های طلاب و فعالیت های مؤثرشان در تبلیغ به صورت مکتوب وخاطره نوشته شود. با این کار گستره تبلیغ مبلغان هم بیشتر خواهد شد.

وی در پایان عنوان کرد: وقتی خاطره نگاری تبلیغی صورت بگیرد چند فایده را به دنبال خواهد داشت؛ اول اینکه طلابی که تازه به تبلیغ می روند با مطالعه متون درکی از فضای تبلیغی پیدا می کنند و راحت تر به امرتبلیغ می پردازند. دوم اینکه اگر خاطرات خوب و هنرمندانه نوشته شود باعث می شود اقلیم ها به طلاب دیگر معرفی شود، مثلا آشنایی با محیط و آب و هوای مناطق مختلف، آداب و رسوم محل تبلیغ و همچنین وجود فرقه های مختلفی که در آن مناطق حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد : مهلت ارسال اثر به مسابقه خاطره نگاری تبلیغی تا ۳۱ شهریور ۱۳۹۶می باشد.

علاقه مندان برای اطلاعات بیشتر به این لینک http://www.balagh.ir/content/8909 مراجعه کنند.

منبع: حوزه نیوز