تبیان، دستیار زندگی
فیلم کوتاه «وقت نهار» به کارگردانی علیرضا قاسمی جایزه بهترین فیلم جشنواره پاچوکای مکزیک را به دست آورد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جایزه پاچوکای مکزیک برای «وقت نهار»

فیلم کوتاه «وقت نهار» به کارگردانی علیرضا قاسمی جایزه بهترین فیلم جشنواره پاچوکای مکزیک را به دست آورد.

پیشخوان خبر تبیان

جشنواره پاچوکای

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاریخبرنگار مهر، فیلم کوتاه «وقت نهار» به کارگردانی علیرضا قاسمی و تهیه کنندگی حلقه فیلمسازان بی کلام که پیش از این در هفتادمین دوره جشنواره فیلم کن حضور داشت و برای دریافت نخل طلا رقابت می کرد، در تازه ترین موفقیت خود جایزه بهترین فیلم جشنواره پاچوکای مکزیک را به دست آورد. محمدتقی حسینی سفیر ایران در کشور مکزیک به نمایندگی از علیرضا قاسمی جایزه «وقت نهار» را دریافت کرد.

در این جشنواره بیش از ۱۳۶۶ فیلم کوتاه، مستند و انیمیشن ساخته فیلمسازان جوان از ۹۵ کشور شرکت کردند که ۲۲۲ فیلم به مرحله رقابت رسیدند. ۱۰ فیلم از جمهوری اسلامی ایران در این جشنواره حضور یافتند که ۷ فیلم به رقابت نهایی راه یافتند.در مراسم اختتامیه  این جشنواره  وزیر فرهنگ ایالت ایدالگو و شهردار پاچوکا و همچنین محمدتقی حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مکزیک حضور داشتند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران با قدردانی از برگزارکنندگان ششمین جشنواره بین المللی فیلم پاچوکا از این که سینماگران جوان ایران در این جشنواره حضور داشتند و از برندگان برتر این جشنواره شدند، ابراز خرسندی کرد و گفت: سینمای ایران دارای جایگاه مهمی در جهان است و موفقیت‌های زیادی به دست آورده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران با قدردانی از برگزارکنندگان ششمین جشنواره بین المللی فیلم پاچوکا از این که سینماگران جوان ایران در این جشنواره حضور داشتند و از برندگان برتر این جشنواره شدند، ابراز خرسندی کرد و گفت: سینمای ایران دارای جایگاه مهمی در جهان است و موفقیت‌های زیادی به دست آورده است.وی ترغیب سینماگران جوان برای تولید آثار فاخر و انسانی را ضروری دانست و یادآور شد: امیدوارم همکاری سینماگران ایرانی و مکزیکی برای معرفی فرهنگ دو کشور و تلاش برای ارتقای صلح و دوستی در جهان افزایش یابد. جشنواره پاچوکا با هدف به نمایش گذاشتن داستان ها، توانایی ها و استعداد فیلمسازان جوانی از سراسر جهان از سال ۲۰۱۱ فعالیت خود را در شهر هیدالگو کشور مکزیک آغاز کرده است. ششمین دوره این جشواره ۲۶ ژوئن تا ۱ جولای برابر با ۵ تا ۱۰ تیر با حضور ۲۲۲ فیلم کوتاه در مکزیک برگزار شد.خورشید چراغی‌پور، رویا بختیاری، سیاوش چراغی‌پور، امیر تقدیری، افسانه حیدری، پیمان نعیمی و محمد امینی بازیگران این فیلم کوتاه هستند.

عواملی که در ساخت این فیلم کوتاه با علیرضا قاسمی همکاری داشتند، عبارتند از مدیر فیلمبرداری: محمد حدادی، طراح صحنه: پوریا اخوان، تدوین: بهرام عمرانی، طراح صدا: آرش قاسمی، برنامه‌ریز: بابک کشن فلاح، صدابردار: مهدی یگانه، طراح لباس: رها امیرفضلی، دستیاران کارگردان: پوریا موسوی، الناز رشیدی، امین صامتی، رها امیرفضلی، منشی صحنه: دلارام فتحی، دستیار صحنه و لباس: فخرالدین سعادت زاده، طراح گریم: بابک کشن فلاح، مدیر تولید: داوود ماسوله، جانشین تولید: سعید صفایی عکاس: شاهین دانشفر، محمد معصومی تهیه کننده: حلقه فیلمسازان بیکلام.
منبع: خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .