تبیان، دستیار زندگی
رئیس بنیاد پیشگیری از آسیبهای اجتماعی با بیان اینکه می توان برای دانش آموزان به جای اسپایدرمن از کلاه کجهای ارتش به عنوان الگوی سالم استفاده کرد، اظهار کرد: باید به گونه ای رفتار کرد که تیپ ۶۵ ارتش، در ذهنهای دانش آموزان به عنوان قهرمان قرار گیرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«کلاه‌کجهای ارتش»الگوی کودکان بجای اسپایدارمن

رئیس بنیاد پیشگیری از آسیبهای اجتماعی با بیان اینکه می‌توان برای دانش‌آموزان به‌جای اسپایدرمن از کلاه‌کجهای ارتش به عنوان الگوی سالم استفاده کرد، اظهار کرد: باید به‌گونه‌ای رفتار کرد که تیپ ۶۵ ارتش، در ذهنهای دانش آموزان به‌عنوان قهرمان قرار گیرد.

پیشخوان خبر تبیان
ارتش

به گزارش تبیان به نقل از تسنیم ؛جلسه ستاد بحران بنیاد پیشگیری از آسیبهای اجتماعی با حضور حسین مدنی؛ معاون پیشگیری اداره‌کل امور اجتماعی وزارت کار، مصطفی راستینه؛ رئیس بنیاد پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، نمایندگان ستاد مبارزه با مواد مخدر، اداره ورزش و جوانان جنوب شرق، آموزش و پرورش،‌ شهرداری مناطق 12، 14 و 15، نماینده فرماندهی تیپ 65 ارتش، معاونت اجتماعی فاتب، راهور ناجا، پلیس پیشگیری، پلیس فتا، کمیته امداد، وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی و مجموعه‌های مردم نهاد فعال در این حوزه و دیگر مسئولان، برگزار شد.

مصطفی راستینه؛ مدیر بنیاد پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در این مراسم درباره مصوبات جلسه قبل این ستاد گفت: چهار مصوبه جلسه قبل توسط شهرداری، سازمان بهزیستی، نیروی انتظامی و آموزش و پرورش  در حال اجرا است که امیدواریم زود‌تر به نتیجه برسد.

وی با اشاره به موضوعات مصوب ستاد بحران پیشگیری از آسیبهای اجتماعی تصریح کرد: این چهار مصوبه را با توجه به اهمیت بالای این دو کارگروه به ترتیب می‌توان به مشخص کردن کارگروه آموزشی و تبلیغاتی، مشخص نمودن آسیبهای مهم مناطق و راهکارها، اولویت‌بندی این آسیبها و نقش همبستگی هر کدام از سازمانها بر پیشگیری از آسیبهای الویت‌بندی شده تقسیم‌بندی کرد.

راستینه افزود: با کمک سازمان بهزیستی توانستیم 200 هزار بروشور از بروشورهایی که توسط معاونت آموزش نیروی انتظامی  تهیه شده بود را آماده تا  در فرصت مناسب در وزارتخانه‌ها و مدارس به منظور پیشگیری پخش کنیم.

وی درباره تعیلم مدرس در حوزه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی گفت: 120 نفر به نیروی انتظامی برای تربیت مدرس در این حوزه معرفی شدند که نیروی انتظامی، دستور همکاری و هماهنگی به‌منظور اجرای هرچه بهتر این کلاسها را داد.

راستینه افزود: اگر در بحث آموزش از بهترین اساتید هم استفاده کنیم اما بدون تبلیغات در این حوزه، قادر به پیشگیری از آسیبهای اجتماعی نیستیم و شکست سختی خواهیم خورد؛ این موضوع اهمیت کار مجموعه شهرداری و رسانه‌ها را که وظیفه تبلیغات را بر عهده گرفته اند، می‌رساند.

با اشاره به مهم بودن جایگاه مادر در جلوگیری از آسیبهای اجتماعی اظهار کرد: هیچگونه آموزشی به مادرهای خانواده در کشور داده نشده و تنها ماهواره بر روی ذهنیت مادرها تاثیر می‌گذارد.

وی تصریح کرد: هرچه هماهنگی بین نیروی انتظامی، سازمان بهزیستی، شهرداری، آموزش و پرورش و سازمانهای مربوط بیشتر باشد به نتیجه‌های بهتری خواهیم رسید.

مدیر بنیاد پیشگیری از آسیبهای اجتماعی درباره توانایی کار فرهنگی توسط ارتش متذکر شد: برای کاهش آسیبهای اجتماعی می‌توان از نیروهای ارتش نیز استفاده کرد.

راستینه با اشاره به اینکه می‌توان برای دانش‌آموزان به‌جای اسپایدرمن از کلاه‌کجهای ارتش به عنوان الگوی سالم و واقعی استفاده کرد، اظهار کرد: باید به‌گونه‌ای رفتار کرد که تیپ 65 ارتش، در ذهن دانش‌آموزان به‌عنوان قهرمان قرار گرفته و دانش‌آموزان از قهرمانهای پوشالی هالیوود به سمت قهرمانان واقعی خود تمایل نشان دهند.

وی افزود: یکی از راه‌های ارتباط برقرار کردن با نیروهای ارتش، حضور دانش‌آموزان در اردوگاه‌های ارتش است.

مدیر بنیاد پیشگیری از آسیبهای اجتماعی با تأکید به هشدارهای مقام معظم رهبری مبنی بر بحرانی بودن وضعیت اجتماعی حاکم یادآور شد: باید در همه حوزه‌ها هماهنگی لازم وجود داشته باشد و تمام سازمانهای مرتبط باید در راستای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی به‌صورت عملیاتی جهادی اقدام کنند.

راستینه درباره پایگاه سلامت اجتماعی گفت: این پایگاه در تهران تأسیس شده ولی به‌دلیل کمبود تبلیغات تنها 2 کارگاه آموزشی تشکیل داده است.

وی با اشاره به مهم بودن جایگاه مادر در جلوگیری از آسیبهای اجتماعی اظهار کرد: هیچگونه آموزشی به مادرهای خانواده در کشور داده نشده و تنها ماهواره بر روی ذهنیت مادرها تاثیر می‌گذارد.

به گزارش تسنیم، نماینده تیپ 65 ارتش حاضر در این جلسه با استقبال طرح بازدید و حضور دانش‌آموزان در اردوگاه‌های وابسته به این تیپ اظهار کرد که نیروهای ارتش با تمام قوا به‌منظور کاهش‌ آسیبهای اجتماعی در خدمت ستاد بحران هستند.

بنیاد پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در مناطق 12، 14 و 15 تهران با همکاری سازمان بهزیستی، نیروی انتظامی، شهرداری و آموزش و پرورش و اداره ورزش و جوانان جنوب شرق تهران شروع به فعالیت کرده و در آینده به‌صورت فراگیر در سراسر تهران انجام وظیفه خواهد کرد.

این جلسه با غیبت نماینده‌گان اوقاف و امور خیریه، دادستانی، پیشگیری قوه قضاییه، قرآن و عترت و نماز آموزش و پرورش، صدا و سیما، دانشگاه آزاد و امور مساجد به انجام رسید.

منبع: تسنیم

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .