تبیان، دستیار زندگی
یکی از فرماندهان حشد الشعبی عراق تاکید کرد که پیروزی های به دست آمده در منطقه به لطف پشتیبانی مرجعیت و ولایت فقیه بوده است و نیروی محرک اصلی رزمندگان عراق فتوای جهاد صادر شده توسط مراجع دینی است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با پشتیبانی مرجعیت و ولایت فقیه پیروز شدیم

یکی از فرماندهان حشد الشعبی عراق تاکید کرد که پیروزی‌های به دست آمده در منطقه به لطف پشتیبانی مرجعیت و ولایت فقیه بوده است و نیروی محرک اصلی رزمندگان عراق فتوای جهاد صادر شده توسط مراجع دینی است.

پیشخوان خبر تبیان

سید علی الیاسری

به گزارش تبیان به نقل از تسنیم،"سید علی الیاسری" فرمانده گردان های "سرایا الخراسانی" حشد الشعبی عراق در گفت‌وگو با خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم پیروزی های به دست آمده در منطقه را به لطف پشتیبانی مرجعیت و ولایت فقیه دانست و در این باره گفت: پیروزی نظامی علیه گروه تروریستی داعش در موصل و سایر مناطق عراق به طور حتم به برکت مرجعیت عالی قدر و فتوای جهاد صادر شده از سوی آنان به دست آمده است. پیروزی هایی که در گذشته و در برابر دشمنان اسلام و رژیم صهیونیستی محقق شدند نیز به لطف مرجعیت و ولایت فقیه بودند و با پشتیبانی آنان از حزب الله لبنان شاهد به دست آمدن پیروزی بزرگی در برابر صهیونیست ها بودیم. پیروزی های به دست آمده را نمی توان یک پیروزی برای شیعیان و یا یک طایفه خاص دانست بلکه این پیروزی از آن تمام مسلمانان جهان و تمام اعراب در مناطق مختلف است.

وی با تاکید بر تلاش استکبار جهانی برای ارائه تصویری خشن از اسلام گفت: این پیروزی ها به اسلام قدرت بخشید و تصویری که رسانه های غربی از اسلام به عنوان دین تکفیر و خشونت رسم می کردند را درهم شکست و نشان داد که اسلام دین صلح است و ما با در دست گرفت سلاح هایمان در برابر تکفیری هایی که اسلام را دینی خشن جلوه می دهند ایستادیم و چهره واقعی اسلام را به همگان نشان دادیم.

الیاسر همچنین خاطر نشان کرد که نیروی محرکه اصلی حشد الشعبی و جوانان مبارز عراقی فتوای صادر شده از سوی مرجعیت دینی بوده است و در این رابطه توضیح داد: صدور فتوای جهاد از سوی مرجعیت عالی قدر عامل محرک جوانان و رزمندگان عراقی بود تا به میدان های نبرد رفته و در راستای دفاع از دین و مقدسات و کشورشان جانشان را فدا کنند. داعش تاثیراتی را بر مردم منطقه و تمام کشورهای جهان داشتند اما این تاثیر به واسطه ضربات برادرانمان در حشد الشعبی و سایر نیروهای مقاومت در حال از بین رفتن است.

وی در ادامه توضیح داد: داعش که استکبار جهانی آن را برای ایجاد بهانه حظور خود در منطقه و سیطره بر بیشترین مساحت ممکن از سرزمین های اسلامی به وجود آورده بود در هم شکسته شده است. این گروه تروریستی پس از به وجود آمدن توسط آمریکایی ها به کشتار مردم منطقه و هتک هرمت نوامیسشان پرداخت تا نیروهای استکباری و فرامنطقه ای به عنوان منجی وارد عمل شده و عراقی ها را از خطر داعش برهاند.

سید علی الیاسری در پایان گفت: به لطف خدا داعش از بین رفته است اما مسئله مهم مبارزه با تفکر داعشی است، باید چشم انداز صحیح از آینده این تفکر داشته باشیم، من به تمام برادرانم در سازمان های دینی و نظامی می گویم که اقدام بعدی ما باید اصلاح مفاهیم غلطی باشد که تروریست ها در ذهن مردم مناطقی که تحت اشغال بودندکاشته اند. باید کمیته هایی برای مبارزه با دیدگاه تکفیری داعشی ها تشکیل بدهیم و در سراسر عراق و منطقه به فعالیت در این زمینه بپردازیم.


منبع : تسنیم

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .